درخواست‌ها برای مجازات اسرائیل در محاکم بین المللی در پی شهادت کودک فلسطینی

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک کودک ۱۳ ساله فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی در شرق نابلس واقع در شمال کرانه باختری اشغالی خبر داد. محافل مختلف فلسطینی این اقدام اشغالگران را محکوم کردند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه عربی۲۱، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد دعدس، کودک ۱۳ ساله فلسطنیی از ساکنان اردوگاه جدید "عسکر" در نابلس، در درگیری‌ها در شرق نابلس واقع در شمال کرانه باختری اشغالی از ناحیه شکم هدف گلوله‌ سربازان اسرائیلی قرار گرفت، او در حالی که قلبش از کار ایستاده بود به بیمارستان منتقل شد و با وجود تلاش کادر پزشکی برای احیا، او به شهادت رسید.

در پی درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها با سربازان اسرائیلی در شرق نابلس، ۷۱ زخمی به بیمارستان منتقل شدند.

در درگیری‌های شدید در شهرک‌های بیتا و بیت دجن، سربازان اسرائیلی شروع به تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور کردند، در منطقه العین در بیتا یک جوان فلسطینی در اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی زخمی شد.

ساکنان شهرک دیرالحطب در شرق نابلس همواره با حملات شهرک‌نشین‌ها مواجه هستند، در چند روز گذشته نیز شهرک‌نشین‌ها به مزارع فلسطینی‌ها که در فصل برداشت زیتون هستند، حمله کردند.

شهادت این کودک فلسطینی، واکنش‌های شدید مقامات، گروه‌ها و مردم فلسطین را به دنبال داشت.

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشر خواست، ضمن محکومیت جنایات اشغالگران، برای توقف آنها و نیز مقابله با تروریسم سازمان‌یافته اسرائیل در حق فلسطینی‌ها اقدام کند.

جنبش حماس نیز شهادت دعدس را "جنایتی تمام عیار و نشانه استمرار تروریسم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها" دانست و از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست سیاست هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر را متوقف کند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس ضمن تسلیت شهادت این کودک فلسطینی اظهار کرد: خون شهدا هیزم آتش انقلاب ما است که تا تحقق اهداف آن یعنی رهای کامل از اشغال، آزادسازی مقدسات فلسطین و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌شان خاموش نخواهد شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف قرار دادن کودکان نشانه‌ای از تروریسم رژیم اشغالگرو و سربازان آن است و این جنایات چهره واقعی این دشمن جنایتکار را که برخی کشورهای عربی روابط خود را با آن عادی کردند، نشان می‌دهد.

یاسر الزعاتره، نویسنده فلسطینی در توییتی اصرار تشکیلات خودگردان بر هماهنگی امنیتی با اشغالگران را با وجود استمرار جنایات این رژیم در حق فلسطینی‌ها محکوم کرد.

او نوشت: محمد دعدس ۱۳ ساله که در راهپیمایی‌های مردمی حمایت از اسرا و محکومیت شهرک‌سازی‌ها شرکت کرده بود، به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسید و این در حالی است که رفتار رهبرانی که بر دادن ارزان‌ترین اشغالگری تاریخ به متجاوزان اصرار دارند، هیچ تغییری نمی‌کند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز ضمن اشتراک‌گذاری تصاویر این کودک فلسطینی، جنایات وحشیانه اشغالگران در حق فلسطینی‌ها و به خصوص کودکان را محکوم کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.