درخواست فلسطینی‌ها از جانسون برای عذرخواهی بابت بیانیه بالفور

فلسطینی‌ها در انگلیس در نامه ای از نخست وزیر این کشور خواستند بابت بیانیه بالفور عذرخواهی کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از عربی۲۱، نگهبانان دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس "به دلایل امنیتی" از دریافت این نامه خودداری کردند اما هیئت فلسطینی تصمیم گرفته از طریق پست نامه را به دست جانسون برساند.

منیب المصری، رئیس این هیئت گفت، قبل از اینکه برای تحویل شخصی نامه به دفتر جانسون به لندن برود، آن را به کنسولگری انگلیس در قدس تحویل داده است.

وی در اظهاراتی به روزنامه نگاران گفت که هیئت فلسطین را در لندن همراهی کنند؛ چرا که شکایت نامه‌ای داخل انگلیس و خارج از آن تنظیم خواهد شد و تمامی کسانی که به انگلیس در بیانیه بالفور کمک کردند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. نامه‌ای که به جانسون فرستاده شده نخستین گام برای پیگرد تمامی کشورهایی است که از اشغالگر در برابر ملت فلسطین حمایت می‌کنند.

المصری بیانیه بالفور را "کاملا نژادپرستانه" خواند و تاکید کرد، ملت فلسطین نسبت به گرفتن حقوق خود که در اثر این بیانیه شوم از آنها سلب شده، مصمم هستند و هرچقدر هم طول بکشد حق به حقدار خواهد رسید و ملت فلسطین پیروز خواهد شد.

این نامه مقدمه ارائه شکایت به دادگاه‌های انگلیس است تا دولت را مجبور کند بابت بیانیه بالفور عذرخواهی و اعتراف کند که این بیانیه "اشتباهی تاریخی" در حق ملت فلسطین است و در آن مغلطه‌هایی است که باعث به وجود آمدن اشغالگر و مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین و خانه‌هایشان شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.