ارتش اسرائیل تمرینات نیروهای ذخیره در مرز لبنان را افزایش می‌دهد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای بررسی میزان آمادگی نیروهای ذخیره خود، تمرینات آنها در نزدیکی مرزهای لبنان را به شکل گسترده‌ای افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم"، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آوی کوخاوی، رئیس ستاد این ارتش در جریان بازدید از سربازان اسرائیلی در مرزهای لبنان در چارچوب " افزایش آمادگی رزمی در مرزهای شمالی" از تمرین از قبل اعلام نشده نیروهای ذخیره خبر داد.

به گفته کوخاوی، در این تمرین آمادگی نیروهای تیپ "آلون" (نیروهای پیاده‌نظام ذخیره)، تحت فرماندهی شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در صورت آغاز درگیری در مرزهای شمالی بررسی خواهد شد.

طبق اظهارات این منبع، حکم شماره ۹ قانون نیروهای ذخیره مبنی بر "فراخوان سربازان ذخیره در صورت حمله ناگهانی به نقاط مشخص و آغاز عملیات یکسان‌سازی" در این تمرین اجرا می‌شود.

همچنین این منبع افزود: در چارچوب این تمرین که ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد، ارتش بیش از ۲۰ هزار سرباز ذخیره را جهت بررسی شایستگی و آمادگی این نیروها در مقابله با سناریوهای مختلف در مرزهای شمالی فراخواهد خواند.

ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه گذشته تمرینی را برای بررسی آمادگی خود برای هرگونه اتفاق غافلگیرکننده در مرزهای خود با لبنان آغاز کرد.

سخنگوی این ارتش در بیانیه‌ای ضمن اعلام اجرای تمرینات در مرزهای لبنان با مشارکت تیپ الجلیل اظهار کرد: در طرح تمرینات سالانه سال ۲۰۲۱  برای این مساله برنامه‌ریزی شده بود و این ششمین آزمون نظامی رئیس ستاد کل ارتش برای بررسی میزان آمادگی نیروها است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.