ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود هیات دیپلمات خارجی به خیابانی در الخلیل

ارتش رژیم صهیونیستی به یک هیات دیپلمات خارجی اجازه ورود به شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری اشغالی را نداد.

به گزارش خبرآنی، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) اعلام کرد، سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی مانع از ورود یک هیات متشکل از ۳۰ چهره بین‌المللی به خیابان الشهدا در شهر الخلیل شدند، این خیابان از قتل عام مسجد الخلیل در سال ۱۹۹۴ به روی ساکنان شهر بسته است.

خبرگزاری وفا گزارش داد: کمیته بازسازی الخلیل با همکاری مرکز امور مذاکرات در سازمان آزادی‌بخش فلسطین  برنامه یک بازدید جمعی از دیپلمات‌ها شامل سفرا، کنسول‌ها و نمایندگان هیات‌های دیپلماتیک حاضر در فلسطین از بیش از ۲۰ کشور از بخش قدیمی شهر الخلیل را ترتیب داد.

جبریل الرجوب، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح درباره شرایط و آخرین تحولات سیاسی فلسطین و منطقه، توضیحات سیاسی جامعی را ارائه کرد.

الرجوب تاکید کرد: هدف از آپارتاید موجود در بخش قدیمی شهر الخلیل که حاکمیت اشغالگر آن را به شکلی سیستماتیک تثبیت می‌کند، ایجاد محیطی برای اخراج اجباری است که فلسطینی‌ها را مجبور به ترک آنجا و یا تحمل رنج و مشکلات روزانه کند.

این عضو کمیته مرکزی فتح در ادامه از کشورهای جهان خواست مسؤولیت‌های سیاسی و حقوقی خود برای جلب حمایت از فلسطینی‌ها را برعهده بگیرند چراکه شهر الخلیل تصویری روشن از خطر رژیم اشغالگر و شهرک‌نشین‌های آن برای امنیت و صلح فلسطینی‌ها و راه‌های معیشتی آنها و حضور در سرزمین‌ خودشان است.

مقامات رژیم اشغالگر صهیوونیستی از سال ۱۹۹۴ خیابان الشهدای شهر الخلیل را مسدود کردند و رفت‌وآمد در این خیابان تنها به شهرک‌نشین‌های ساکن شهرک‌های اطراف محدود است.

حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین در شهرک‌های واقع در بخش تحت کنترل رژیم صهیونیستی در الخلیل ساکن هستند که حدود ۱۵۰۰ سرباز اسرائیلی از این محدوده حفاظت می‌کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.