سقوط ماهواره روسیه بر فراز ایالت میشیگان آمریکا فیلم

به گزارش خبرنگار علمی پایگاه خبری خبرآنی؛ ماهواره علمی روسیه با نام "Kosmos-2551" که در 9 سپتامبر پرتاب شده بود به مدار نرسید و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ماهواره در بازگشت ناموفق خود، در حال سقوط و در آسمان بالای میشیگان آمریکا و دیگر ایالت‌ها توسط مردم عادی دیده شده است.

"جاناتان‌مک‌داول" منجم و کارشناس برجسته ماهواره‌ها و فضاپیماهای مداری در صفحه شخصی خود نوشت که مشاهدات عینی مردم و کارشناسان با تاریخ دقیق پرتاب ماهواره و فضاپیمای "Kosmos-2551" مطابقت دارد. وی تاکید کرده است که این واقعه در فاصله 64 کیلومتری زمین مشاهده شده است.

اخبار هوا و فضا ,

ویدئوهای ارسالی مردم نشان‌ می‌دهد که یک گلوله آتشین نزدیک به یک دقیقه در آسمان حرکت می‌کند و این گلوله آتشین برخلاف تصورات اولیه نمی‌تواند شهاب‌سنگ باشد چرا که شهاب‌سنگ‌ها معمولاً بسیار کوچک بوده و می‌توانند سریع‌تر حرکت کنند و از آنطرف نیز سریع‌تر بسوزند اما یک ماهواره بزرگ شاید مدت زمان زیادی برای تجزیه آن صرف شود ضمن آنکه با ورود مجدد به جو، مقاومت بیشتری را تجربه کرده و دیرتر می‌سوزد.

ناسا می‌گوید: گزارش‌های زیادی از ایالت‌های آمریکایی وجود دارد که نشان می‌دهد یک گلوله آتشین درخشان به صورت طولانی مدت در حوالی ساعت 12:43 ساعات اولیه 20 اکتبر دیده شده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.