پهلوگیری 4 کشتی غول‌پیکر حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی/ 8 کشتی کالای اساسی در راه ایران

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران در گفت‌‌وگو با  خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی با اشاره به پهلودهی همزمان چهارفروند کشتی حامل کالای اساسی، افزود: از این تعداد 2 فروند کشتی حامل 138 هزار و 798 تن گندم هستند.

وی افزود: از 2 کشتی دیگر یکی حامل 30 هزار تن روغن خوراکی و دیگری نیز کشتی پهن پیکری حامل 72 هزارتن ذرت است که هم اکنون در اسکله 13 این بندر تخلیه و بشکل حمل یکسره وارد کشور می شود.

مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان یادآور شد: 12 فروند کشتی دیگر در لنگرگاه بندرعباس مستقر هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته  و سپری کردن فرآیند قانونی و اسنادی ، طی روزهای آینده در اسکله‌های ویژه کالاهای اساسی بندرشهیدرجایی پهلو دهی می شوند.

محمدی‌کرجی‌ران افزود: از مجموع این 12 کشتی، هفت فروند آن حامل 455 هزارتن گندم، 2 فروند حامل 71 هزار و500 تن روغن خوراکی، 2 کشتی حامل 135 هزار تن جو و یک فروند دیگرنیز 62 هزار تن سویا را وارد کشور می کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به حرکت 8 فروند کشتی دیگر از کشورهای مبدا به سمت بندر شهید رجایی،‌اضافه کرد: این هشت فروند کشتی درمجموع 471هزار و 500 تن انواع کالای اساسی را حمل می‌کنند که با برنامه‌ریزی انجام شده طی ماه آینده وارد لنگرگاه بندرعباس خواهند شد.

به گزارش خبرآنی، طی شش ماهه سال 1400، یک میلیون و 556 هزارو 63 تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش داشته است.

بندر شهید رجایی با اختصاص تعداد شش پست اسکله ویژه کالای اساسی، بهره‌گیری از تعداد 15 باب انبار مسقف به مساحت130هزار متر مربع با ظرفیت بالغ بر 350 هزار تن، محوطه بارانداز به مساحت 90 هزار متر مربع و ظرفیت 110 هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک و همچنین تعداد 3 پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت 370 هزار تن یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.