جنبش «أمل»: همه عاملان و همدستان حادثه الطیونه باید دستگیر شوند

جنبش «أمل» لبنان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اتفاقات الطیونه در روز پنج‌شنبه گذشته، لبنانی‌ها را با واقعیت تلاش یک سری گروه‌های لبنانی برای احیای جنگ داخلی و شکاف ملی و تهدید صلح مدنی روبرو کرده است.

به گزارش خبرآنی، دفتر سیاسی جنبش أمل روز دوشنبه پس از برگزاری نشست دوره‌ای خود در مورد شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان بیانیه‌ای را منتشر کرده و در آن به موارد ذیل اشاره کرده است:

اولا-در حال و هوای ولادت پیامبر رحمت، بشریت و عدالت و پیامبر هدایت و اسلام حضرت محمد (ص)، جنبش از همگان در این لحظات حساس ملی می‌خواهد که از مفاهیم روز تولد پیامبر بزرگوار برای بیداری ملی صادقانه که فرمول همزیستی و وحدت ملی را تداوم می‌بخشد، بهره گیرند و از محاسبات تنگاتنگ جناحی اجتناب و مواضع مسؤولانه در برخورد با مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اتخاذ کنند.

دوما- روندی که قاضی البیطار بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت در پیش گرفته است و آنچه در منطقه الطیونه بیروت اتفاق افتاده است، همه لبنانی‌ها را با واقعیت تلاش یک سری گروه‌های لبنانی برای احیای جنگ داخلی و شکاف ملی و تهدید صلح مدنی روبرو کرده است. دفتر سیاسی جنبش بر مواضع ثابت خود در مخالفت با تلاش‌ها برای کشاندن لبنان به قهقرا که بر آن برنامه‌ریزی شده است، تأکید دارد و از دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی می‌خواهد که عاملان، همدستان و تحریک‌کنندگان را دستگیر و مجازات کنند.

سوما-جنبش امل جنایت فجیع داعش در یکی از مساجد شهر قندرها افغانستان دقیقا یک هفته پس از انفجار تروریستی مشابه را که به شهادت و مجروحیت انسان‌های بی‌گناه زیادی منجر شده است، با شدیدترین لحن محکوم می‌کند.

در پایان این بیانیه از جهان اسلام با همه مراکز دینی و مذهبی، رهبران سیاسی و نهادهای امنیتی آن خواسته شده تا برای نابودی گروه‌های جنایتکار یکبار برای همیشه اقدام کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.