به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از انگجت، این شبکه اجتماعی میگوید قابلیت مشاهده و میزان دسترسی به این نوع محتوا را تا ۵۰ درصد کاهش داده تا کاربران آنها را نبینند.
گای روزن معاون واحد یکپارچگی فیسبوک در توضیح اقدامات این شبکه اجتماعی برای مقابله با نفرت پراکنی گفته است: میزان مشاهده پذیری محتوای نفرت پراکن در فیسبوک در نه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱ با کاهش ۵۰ درصدی مواجه بوده و این امر باعث شده در مجموع تنها ۰.۰۵ درصد از این نوع محتوا قابل مشاهده باشند. این بدان معناست که از هر ۱۰ هزار بازدید فیسبوک تنها ۵ بازدید به این نوع محتوا اختصاص دارد.
وی افزوده است: تمرکز بر حذف محتوا به عنوان تنها معیار مقابله با نفرت پراکنی اشتباه است و راههای دیگری برای مقابله با این پدیده وجود دارد. فیسبوک قبل از حذف هرگونه مطلب باید "مطمئن" باشد که آنها ابزار نفرت پراکنی هستند. زیرا در مواردی محتوایی که ابزار نفرت پراکنی نیستند به اشتباه یا به طور عمدی در همین قالب علامت گذاری میشوند.
فرانسیس هاوگن در شهادت خود مدعی شده بود فیسبوک تنها میتواند مقدار بسیار اندکی از محتوای آزاردهنده را شناسایی و حذف کند و باید در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهد.