کارگران مهاجر هندی در کشمیر به اردوگاه‌های نظامی منتقل می‌شوند

فرمانده پلیس کشمیر هند پس از کشته شدن چندین کارگر مهاجر توسط شبه‌نظامیان گفت که کارگران مهاجر آسیب‌پذیر هندی در کشمیر برای حفاظت به اردوگاه‌های ارتش و پلیس منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرآنی به نقل از رویترز، ویجی کومار، فرمانده پلیس کشمیر هند گفت، پس از آنکه سه کارگر از ایالت شرقی بیهار در محل اقامت اجاره‌ای خود مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دو نفر از آنها جان باختند، به افسران خود دستور داده است که کارگران را به محلی امن منتقل کنند.

وی گفت: من به نیروهای پلیس دستور داده‌ام تا افراد آسیب‌پذیر را سریعا منتقل کنند.

اینکه این موضوع چند تن از ده‌ها هزار شهروند هندی که در منطقه کشمیر مشغول به کار هستند را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آیا همه آن‌ها به اردوگاه‌های مذکور منتقل می‌شوند و اینکه آیا این دستورالعمل اجباری است یا نه، هنوز مشخص نیست.

هنوز کسی مسئولیت اتفاقات دو روز گذشته را به عهده نگرفته است.

هند و پاکستان هر دو مدعی مالکیت تمام و کمال منطقه کشمیر، که اکثریت آن مسلمان‌نشین است، هستند، اما حاکمیت این منطقه بین دو کشور تقسیم شده است.

بخش تحت سلطه هند در کشمیر در یک دهه گذشته شاهد شورش‌های مسلحانه‌ای بوده است که کارگرها تنها در هفته‌های گذشته به گروه مورد هدف این شورش‌ها اضافه شده‌اند.

هند، پاکستان را متهم به حمایت از این شبه‌نظامیان می‌کند، اما پاکستان این اتهام را رد کرده و می‌گوید که از مردم کشمیر حمایت دیپلماتیک و معنوی می‌کند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.