رئیس‌ جمهور در دیدار مردم استان فارس: مصمم به حضور میان مردم هستم‌/ دانشگاه‌ها و مدارس بازگشایی کامل می‌شوند/ مدیر در میدان می‌تواند کار کند نه در اتاق

به گزارش ‌پایگاه خبری خبرآنی از شیراز، آیت‌الله ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز در جمع نخبگان و برخی از اقشار مردم استان فارس در ‌مسجد جامع شهدا‌ ‌که با استقبال پرشور مردم همراه بود، با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: توفیقی است که امروز در جمع نورانی مردم شیراز هستیم و عذرخواهی از اینکه اجتماع با محدودیت همراه است چراکه به دلیل شرایط امکان حضور بسیاری از مردم فراهم نیست، دوست داشتم که بسیاری از مردم استان فارس و شیراز را زیارت می‌کردم اما شرایط اجازه نمی‌دهد.

وی با تشکر از حضور مردم و اقشار مختلفی که در این دیدار حضور داشتند، گفت: ما برای ارسال رسل الهی و انزال کتب الهی به ویژه حضرت محمد(ص) و قرآن کریم بزرگترین نعمت الهی را داریم؛ بزرگ‌ترین نعمت نعمت هدایت است. اگر همه نعمت‌ها بود، اما نعمت هدایت و ولایت نبود زندگی برخوردار از حیات انسانی نبود.

رئیسی با بیان اینکه حیات الهی انسان، منجر به انسانیت انسان می‌شود، افزود: انسان در پرتو فراگرفتن قرآن به جایگاه رفیع انسانی می‌رسد. حافظ که لقب لسان‌الغیب گرفته یا از حکمایی مانند ملاصدرا و میرزای شیرازی و دیگر فلاسفه در پرتو قرآن به این قله رسیدند. شهید دستغیب در پرتو هدایت الهی به این جایگاه رسیده است. شهدای استان فارس در پرتو فراگیری قران و بهره‌مندی از هدایت الهی در این قله قرار گرفتند و به ما پیام می‌دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیام 15 هزار شهید این خطه به همه ما این است که اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید راه همین است، افزود: اگر می‌خواهید زندگی نورانی داشته باشید این مسیر است.

رئیسی بیان کرد: داشتن بینش و انگیزش الهی و داشتن مسیری که الهی و ملکوتی باشد، هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی و برخورداری از رفاه ندارد. زندگی برخوردار از عدالت می‌تواند منجر به رفاه شود.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز به عنوان حکومت اسلامی به دنبال آن هستیم، عنوان کرد: حرکت گام دوم بر جبران عقب‌ماندگی‌ها است که یکی از عقب‌ماندگی‌ها اجرای عدالت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از انقلاب کارهای بزرگی انجام شده و شیراز امروز بسیار توسعه پیدا کرده است، عنوان کرد: در کنار توسعه، باید عدالت اجتماعی  بر توسعه‌ها سایه بیفکند.

وی با بیان اینکه براساس آمایش سرزمینی واقعی ببینیم که جای جای استان فارس چه نیازمندی‌هایی دارد و چه امکاناتی گفت: باید کاستی‌ها جبران شود و محور حرکت دولت سیزدهم اجرای عدالت است،  حرکت دولت در جهت اجرای قانون و شناخت کاستی ها و کمبودها و محرومیت‌ها و جبران آن‌ها‌ست.

به گفته وی فارس، قطب صنایع و معادن، و گردشگری و خدمات، بازرگانی و تجارت است پس با داشتن جوانان تحصیلکرده، نباید جوان بیکار داشته باشد.

رئیسی تاکید کرد: ایجاد اشتغال، از ضروریات کار دولت است و از اولویت‌های کار استاندار و فرمانداران است. همه بخش‌ها در ایجاد اشتغال سهم دارند.

رئیس جمهور گفت: مشکلی که امروز خانواده‌های کم درآمد دارند، مسئله معیشت است، در دولت مسئله اول، مبارزه با کروناست که با ورود واکسن و همت مردم در واکسیناسیون تا حد زیادی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه گام دوم مسئله معیشت و کنترل تورم و رونق دادن به کسب و کار مردم است، گفت: بعد از واکسیناسیون وضعیت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها فراهم می‌شود و با سال تحصیلی جدید و هم دانشگاه‌ها حضوری می‌شود و کسب‌وکارها نیز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه به خاطر کرونا کسب و کارها تعطیل شده بود و افراد بیکار شده بودند که با بازگشایی دوباره کسب و کارها با دستان توانای مردم کسب و کارها رونق می‌گیرد، افزود: رونق گرفتن تولید و رفع موانع از تولید مورد تاکید رهبری بوده است. استان فارس در تولید نقش دارد و این نقش مهم در تولید محصولات کشاورزی و صنعتی و معدنی است. 

رئیس جمهور با اشاره به کار بانوان استان فارس گفت: استاندار زمینه ارائه کار دستی که در منازل انجام می‌شود فراهم کند باید بازار عرضه برای مشاغل خانگی نیز فراهم شود؛ دست دلالان را نیز به لطف خدا قطع می‌کنیم‌.

وی با بیان اینکه در مسیر تولید و تامین دولت نظارت کند با حضور مردم و تولیدکنندگان؛ نه اینکه پلیس بگذاریم گفت: چون دولت مردمی است مشارکت مردم را داریم، دولت همراه با مردم پیش می‌رود.

آیت‌الله رئیسی افزود: در جای جای کشور مجموعه‌های فعالی داریم که برای رفع مشکلات مردم کارهای بزرگی انجام می‌دهند به ویژه سازمان‌های مردم نهاد که باید اینها تقویت و حمایت شوند.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه استان فارس یکی از قطب‌های گردشگری سلامت است باید  کار پزشکی را برنامه‌ریزی‌ کنند افزود: باید ظرفیت‌های عظیم استان فارس با کمک مردم و مسئولان احیا شود و مشکل بیکاری نداشته باشیم و مسئله مسکن هر چه زودتر حل شود.

رئیسی با بیان اینکه حل مشکل مسکن به همت همه بستگی دارد، دولت هدایت و حمایت و نظارت می‌کند و میداندار خود مردم هستند، بیان کرد: به دعای تک تک شما و همت شما و تلاش و همکاری شما دولت نیازمند است که با همدلی کار پیش برود.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند سفرهای استانی ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد، گفت: اگر من به استان‌ها نیایم و کارخانه‌ای که 13 سال معطل بوده و به این کارخانه سر نزنم چگونه راه بیفتد؟ مدیر در میدان باید کار را انجام دهد اینکه در اتاق پشت میز بنشینید نمی‌شود باید در میدان آمد.

رئیس جمهور با بیان اینکه به میزان اعتبارات قول و وعده می‌دهیم اما باید مشکل مردم حل شود، گفت: بسیاری از مسائل با مبالغ اندک حل می‌شود و رفع مشکلات را در حضور میان مردم می‌دانیم.

وی افزود: مشکلات فارس را قبل از این سفر بررسی کردیم و اعتبارات مورد نیاز مشخص شده و بعد اینها مصوب شده که در جلسه شورای اداری قطعی می‌شود؛ بیش از 100 طرح متناسب با اعتبارات موجود مصوب است که اگر محقق شود بخش اعظم مشکلات مردم حل می‌شود.

رئیس جمهور افزود: کسانی که قلم و تریبون دارند کمک کنند باید در میدان رفت و مشکلات را از نزدیک پیگیری‌ کرد.‌

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در این دیدار با ‌تسلیت ‌فرارسیدن سالگرد شهادت امام حسن عسگری (ع) اظهارداشت: تلاش دولت و رئیس‌جمهور برای رفع محرومیت و ارتقای وضعیت مردم است.

وی با بیان اینکه راه حل برای درخواست‌های مردمی در نگاه رئیس‌جمهور وجود دارد، گفت: استان 15 هزار شهید فارس اما دغدغه‌های مهمی برای اسلامیت و انقلاب دارد که باید از رئیس‌جمهور رهنمود بگیریم و خدا هم از ما بپذیرد‌.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز با بیان اینکه مردم فارس در همه برهه‌ها و عرصه‌های انقلاب ایستادند و از این نظام و انقلاب با جان و دل دفاع کردند، اظهارداشت: استان فارس پهناور که پایتخت فرهنگی ایران محسوب می‌شود، مشکلات زیادی دارد.

وی با بیان اینکه توقع نیست که دولت نوپای سیزدهم با سرعت مشکلات را حل کند، گفت: در این سفر 100 مصوبه در نظر گرفته شده و امیدواریم که با مصوبات این سفر مشکلات و معضلات استان به تدریج برطرف شود.

ایمانیه با اشاره به حسن رفتار و مردم‌داری آیت‌الله رئیسی در سفر امروز و دیدار با مردم افزود: درخواست‌های شخصی مردم و نامه‌هایی آنان در استانداری پیگیری می‌شود و برای حل مشکلات آنها اقدامات لازم در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ش

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.