کمیساریای انتخابات عراق: شمارش دستی آرا ظرف یک هفته کامل می‌شود

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق امروز، چهارشنبه با توضیح اینکه شمارش دستی در سراسر کشور ظرف یک هفته تکمیل خواهد شد، اعلام کرد، فرایند شمارش دستی صندوق‌های رای در بغداد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت العربی الجدید، داوود سلمان، مدیر اقدامات و تدابیر در کمیساریای انتخابات در کنفرانس خبری در بغداد گفت، ۱۴۰ صندوق رای در دو طرف الکرخ و الرصافه در بغداد امروز مورد بررسی دستی قرار خواهند گرفت. ما هرگز شمارش دستی تمام استان‌ها را انجام نخواهیم  داد و با شمارش دستی آرا طبق شکایات برخورد خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: ۳۶۸۱ صندوق رای در تمام استان‌ها مورد شمارش دستی قرار خواهند گرفت و ظرف یک هفته نتیجه مشخص خواهد شد. نتایج آرای ۳۳۷ صندوق هنوز به دست دفتر کمیساریا در بغداد نرسیده است.

رسانه‌های محلی نیز به نقل از این مسؤول کمیساریا گزارش دادند، شمارش دستی صندوق‌های رای تمامی استان‌ها غیرممکن است.

او تاکید کرد، فرایند رای گیری در حضور ناظران بین‌المللی و محلی انجام شد، مضافا اینکه ناظران جریان‌های سیاسی نیز حضور داشتند.

او خاطرنشان کرد، شمارش دستی آرای تمام صندوق‌ها تنها در یک صورت ممکن است، اینکه دولت فدرال تصمیم آن را صادر کند.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت عراق و سازمان حشد شعبی و ائتلاف الفتح مخالفت خود را با نتایج انتخابات اعلام و اشاره کرده‌اند در صورت تصویب نهایی نتایج اعلام شده انتخابات به خیابان‌ها خواهند رفت. حامیان گروه‌های حشد شعبی امروز تجمعی را در اعتراض به نتایج انتخابات مقابل دفتر کمیسیاریا در کربلا برگزار کردند.

عباس العرداوی، عضو جنبش "حقوق"، شاخه سیاسی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت، کمیساریای انتخابات به واسطه اعلام نتایج شفاف عمل نکرد.

در ساعات پایانی شب گذشته کمیساریا نتایج انتخاباتی را که قبلا در سایت خود منتشر کرده بود، حذف کرد. این نهاد صبح چهارشنبه نتایج جدیدی را در سایت قرار داد که شامل تغییراتی چند درباره پیروزی نامزدهای شکست خورده و شکست نامزدهای پیروز بود.

کمیساریا در توجیه این مساله اعلام کرد شمارش آرای صندوق‌های رایی که هنوز به دلیلی مشکل فنی به بغداد نرسیده، ادامه دارد. به رغم اینکه قبلا گفته بود، تمام صندوق‌های رای از طریق بالگردهای نظامی به منظور تامین امنیت آن به بغداد منتقل شده‌اند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.