افزایش تحرکات حزب‌الله لبنان علیه آمریکا هم‌زمان با نزدیک شدن موعد انتخابات

روزنامه الشرق الاوسط نوشت، که حزب‌الله لبنان همزمان با فراهم کردن مقدمات برای ورود به انتخابات پارلمانی، تحرکات خود علیه آمریکا را نیز بیشتر کرده است.

به گزارش خبرآنی، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع سیاسی نوشت: لبنان شاهد مرحله جدیدی از درگیری سیاسی میان حزب الله و آمریکا است که بخش عمده آن به آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی در بهار ۲۰۲۲ بر میگردد که جامعه بین المللی آن را فرصتی برای بازسازی قدرت سیاسی در لبنان می‌داند. اگر غیر از این باشد چرا هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در انتقادش از آمریکا هیچ اشاره‌ای به موضعش درباره انفجار بندر بیروت نکرد؟

این منابع اعلام کردند: در مقابل حسن فضل الله، عضو فراکسیون حزب الله به شدت از واشنگتن به دلیل مداخله در تحقیقات کنونی درباره انفجار بندر بیروت انتقاد کرد بدون اینکه به موضع پاریس در این باره بپردازد. گویی که نمی‌خواهد وارد درگیری با فرانسه شود چراکه این کشور برخلاف بیشتر کشورهای اروپایی بین شاخه نظامی و غیرنظامی حزب الله فرق می‌گذارد.

این منابع تأکید کردند: حزب الله همزمان با مقدمه‌چینی‌ها برای ورود به انتخابات پارلمانی و اصرار این حزب و بسیاری از هم پیمانانش برای حفظ اکثریت پارلمانی در پارلمان جدید، تحرکات خود علیه آمریکا را به شکل چشمگیری افزایش داده است.

این منابع اعلام کردند: صفی الدین می‌خواست با طرحش اقدام پیش‌دستانه‌ای را قبل از افزایش آمادگی‌ها برای ورود به انتخابات پارلمانی علیه واشنگتن اتخاذ کند به بهانه اینکه در حمایت مالی و معنوی حزب الله از گروه‌های مدنی و نظارت بر متحد کردن گروه‌های مخالف طبقه سیاسی حاکم و ورود به انتخابات با لیست‌های واحد مداخله می‌کند. هشدارهایی که صفی الدین با آن آمریکایی‌ها را هدف قرار داد نسخه‌ای از همان‌هایی است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بعد از تظاهرات ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ به واشنگتن وارد کرد و باعث استعفای سعد حریری، نخست وزیر سابق شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.