اروپایی ها معتقدند حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ اشتباه بوده است

نتایج یک نظرسنجی فرانسوی نشان داده است تقریبا نیمی از اروپایی ها حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 را اشتباه می دانند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه فرانسوی افکار عمومی (Ifop) نشان داده است تقریبا نیمی از آلمان‌ها به عبارتی ۴۹ درصد، حمله آمریکا به افغانستان را در سال ۲۰۰۱ اشتباه می‌دانند. پس از آن ایتالیایی ها با ۴۶ درصد ، اسپانیایی ها با ۴۱ درصد، انگلیسی ها با ۴۰ درصد و فرانسوی ها با ۴۰ درصد قرار دارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیش از ۵۰ درصد مردم آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس بر این باورند که خروج آمریکا از افغانستان به تضعیف امنیت بین‌المللی منجر شده است.

گزارش‌ها حاکی از این است که ۶۳ درصد مردم آلمان نسبت به پیامدهای خروج آمریکا از افغانستان درخصوص امنیت جهانی بدبین هستند و پس از آن ایتالیا با ۶۰ درصد، اسپانیا با ۵۴ درصد، انگلیس با ۵۳ درصد و فرانسه با ۵۰ درصد به ترتیب در نتایج این نظرسنجی قرار دارند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که نحوه خروج آمریکا از افغانستان از دیدگاه ۵۳ درصد مردم ایتالیا، ۴۷ درصد اسپانیایی ها، ۴۳ درصد مردم انگلیس و ۴۱ درصد مردم آلمان، تصویر واشنگتن را مخدوش کرده است. فرانسه بار دیگر در رتبه آخر است؛ زیرا تنها ۳۵ درصد از آن‌ها به این قضیه دیدگاهی منفی دارند.

ارتش آمریکا خروج خود را از افغانستان در ۳۱ اوت در پی تصرف طالبان در بخش وسیعی از کشور از جمله کابل، پایتخت افغانستان، انجام داد. این اقدام به حضور نظامی ۲۰ ساله غرب در افغانستان پایان داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.