تجمع تونسی‌ها در مخالفت با تصمیمات قیس سعید/فراخوان دو حزب برای راهپیمایی حامیان رئیس جمهور

در حالی که مخالفان تصمیمات فوق‌العاده رئیس جمهور تونس تجمع اعتراضی را در شهر صفاقس در جنوب این کشور به راه انداختند، دو حزب "جنبش مردمی" و "ائتلاف حامی تونس" برای راهپیمایی امروز (یکشنبه) در حمایت از رئیس جمهور فراخوان دادند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ده‌ها تونسی برای ابراز مخالفت خود با تصمیمات فوق‌العاده قیس سعید، رئیس جمهور کشورشان و درخواست برای لغو آنها در میدان مقاومت شهر صفاقس تجمع کردند، این در حالی است که نیروهای امنیتی تونس به شکل گسترده‌ای در محل حضور داشتند.

این تجمع به دعوت برخی فعالان جامعه مدنی در شبکه‌های اجتماعی برگزار شد و معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی تاکید کردند که خواستار بازگشت قانون اساسی، سرنگونی کودتا، دیکتاتوری و محاکمه‌های کینه‌توزانه در دادگاه‌های نظامی هستند.

حیاة الشلی، یکی از فعالان جامعه مدنی تونس که در این تجمع حضور داشت، به آناتولی گفت: این دومین تجمع اعتراضی در صفاقس است و خواسته اصلی این تجمع لغو کودتا علیه قانون و بازگشت به قانون اساسی و اجرای آن و توقف اجرای تصمیمات فوق‌العاده است.

این فعال تونسی افزود: ما بازگشت نهادهای قانونی منتخب را خواستار هستیم تا کشور دچار سرنوشتی نامعلوم نشود.

قیس سعید از ۲۵ ژوئیه گذشته تدابیر فوق‌العاده‌ای را در پیش گرفته است که از جمله آنها برکناری هشام المشیشی، نخست وزیر این کشور و تعلیق فعالیت‌های پارلمان هستند.

در مقابل دو جریان "جنبش مردم" و "ائتلاف حامی تونس "در بیانیه‌های جداگانه‌ای از حامیان خود خواستند برای حمایت از قیس سعید امروز (یکشنبه) به خیابان‌ها بیایند.

"جنبش مردم" در بیانیه خود تاکید کرد: حضور ما در این راهپیمایی در راستای حمایت از خواست مردم برای داشتن یک زندگی شرافتمندانه است که در آن از حقوق بشر حفاظت شود، همچنین مشارکت ما در این راهپیمایی در راستای دفاع از کشور در برابر مفسدان و سارقان منابع و ثروت ملی است.

ائتلاف حامی تونس نیز در بیانیه خود تاکید کرد که هدف از این راهپیمایی به پایان رساندن این مسیر درست و محقق کردن خواست ملت تونس برای داشتن حاکمیت است.

احزاب مخالف قیس سعید از جمله جنبش النهضه، قلب تونس، جریان دموکرات، افق‌های تونس، فراکسیون دموکرات حامی کار و آزادی‌ها و حزب جمهوری تصمیمات اخیر او را کودتا علیه قانون اساسی تونس دانستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.