به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، تعداد تاکسیهای فرسوده تهران تا پایان سال گذشته به 40 هزار دستگاه رسید که بر این اساس میتوان گفت تقریبا نیمی از تاکسیهای پایتخت فرسوده هستند و لازم برای بهبود این وضعیت یک گام جهشی برداشته شود اما میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است در حوزه تاکسیرانی باید به توسعه کیفی این ناوگان پرداخته شود.
وی میگوید: روند نوسازی تاکسیهای فرسوده تهران به شدت کند شده است؛ شهرداری باید بستری برای اسقاط آنها فراهم کند تا بتوان با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت نوسازی تاکسیها را مانند گذشته انجام داد اما ایده اصلی این است که باید از طریق خودروسازان داخلی به یک پلتفرم اختصاصی برای تاکسیها دست پیدا کنیم یعنی یک تاکسی با تجهیزات و فضای کالبدی مناسب برای شهروندان که حتما برقی یا هیبریدی باشد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه میگوید: تاکسیرانی بزرگترین مشتری خودروسازهای داخلی بوده و در دورهای که بنده مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بودم 16 هزار تاکسی از ایرانخودرو و هزار خودروی هیبریدی با سرمایهگذاری بخش خصوصی وارد ناوگان شد.
توضیحات بیشتر مظفر را میتوانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید:
تردد بالغ بر 47 هزار تاکسی فرسوده در تهران
انتهای پیام/