به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، این نهاد می گوید غول های فناوری همچون گوگل بر بازارهای مختلفی مسلط شده و در حال آزار دادن ناشران اخبار، آگهی دهندگان و مشتریان هستند.
پیش از این گوگل درگیر منازعه حقوقی طولانی با ناشران اخبار و نشریات در استرالیا شده بود و در برابر درخواست مقامات این کشور برای پرداخت مبلغی در ازای بازنشر اخبار تولیدی آنها، تهدید کرده بود ارائه خدمات را در این کشور متوقف می کند. انتظار می رود درگیری دو طرف بر سر انحصارطلبی تبلیغاتی گوگل جدی تر از منازعه قبلی باشد.
پیش از این وزارت دادگستری آمریکا هم گوگل را به سوءاستفاده از تسلط انحصاری خود بر بازار تبلیغات آنلاین برای از میدان به در کردن رقبا متهم کرده بود. تصمیم گیری نهایی در استرالیا برای رسیدگی به این پرونده توسط دولت و کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان این شرکت صورت می گیرد.
رگولاتوری استرالیا اعلام کرده در سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۰ درصد از کلیک های انجام شده بر روی تبلیغات اینترنتی در این کشور از طریق حداقل یکی از سرویس های متعلق به گوگل انجام شده است.