هزینه مواد اولیه در اروپا به بیشترین رقم خود طی 20 سال اخیر رسید

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از هلنیکس شیپینگ، نتایج یک بررسی که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که فعالیت‌های تجاری منطقه یورو در ماه سپتامبر با کمترین سرعت خود در پنج ماه گذشته رشد کرده است.

 این در حالی است که محدودیت ها برای مهار کرونای دلتا موجب آسیب به بازار تقاضا شده و محدودیت‌های زنجیره تامین نیز هزینه مواد اولیه کارخانجات را به بیش از دو دهه اخیر رسانده است.

اگرچه موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در این قاره طی ماه گذشته شاهد کاهش شدید بوده اما بعید است که اکثر محدودیت های کرونایی به زودی در اقتصادهای بزرگ، از جمله آلمان و فرانسه، برداشته شود.

شاخص مدیران خرید ترکیبی مؤسسه آی اچ اس مارکتIHS Markit ، که معیار خوبی برای سلامت کلی اقتصاد است، از رقم 59.0 واحد در ماه اوت به کمترین میزان خود در 5 ماه گذشته یعنی به 56.1 در سپتامبر رسید.

اگرچه این رقم برای هفتمین ماه متوالی رشد را نشان می دهد اما بسیار پایین تر از برآورد اقتصاددانان رویترز بود که رقم 58.5 را نشان می داد.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار در IHS Markit در بیانیه ای گفت: شاخص مدیران خرید ماه سپتامبر یک ترکیب ناخواسته از کندی رشد اقتصادی و افزایش شدید قیمت ها را نشان می دهد.

وی افزود: اگر افزایش قیمت ها و مشکلات عرضه فروکش نکند، به نظر می رسد که رشد اقتصادی در ماه های آینده ضعیفتر خواهد شد، به ویژه اگر با افزایش موارد ابتلا به ویروس در پاییز همراه باشیم.

زیر شاخص هزینه مواد اولیه در قاره اروپا نیز به رقم 70.5 رسید که بالاترین میزان در بیش از دو دهه گذشته است. این رقم نشان می‌دهد که مشکلات عرضه، یکی از محرک های اصلی افزایش قیمت در سراسر جهان در ماه های گذشته، هنوز حل نشده است و روند افزایشی تورم حداقل تا چند ماه آینده باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.