تلاش مجلس برای لغو مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی درباره اینکه آیا نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رئیس جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی مذاکره‌ای به منظور لغو مصوبه کنکوری این شورا داشتند؟ اظهار کرد: همکاران ما معترض بودند و قرار شد آقای منادی رئیس کمیسیون، اقدامی انجام دهد و اعتراض‌ها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل کند.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی قبلاً هم از این اقدامات انجام داده و به جای مجلس قانونگذاری کرده و این یک سنت شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مجلس می‌تواند در حد توصیه، شورای انقلاب فرهنگی را مجبور به عقب نشینی کند، در دولت جدید رئیس جمهور و نمایندگان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌توانند موضوع لغو مصوبه کنکوری را مطرح کنند.

ویس کرمی ادامه داد: نمایندگان مجلس که عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند، می‌گویند در اقلیت هستیم و همواره هم می‌گویند ما دفاعیات خود را انجام دادیم اما قرار شد نامه‌ای تنظیم و اعتراض را مطرح کنند.

همچنین امانقلیچ شادمهر، عضو دیگر کمیسیون آموزش مجلس در این رابطه گفت:  مکاتبات زیادی از سوی کمیسیون انجام شده است با توجه به اینکه رئیس کمیسیون آموزش، رئیس کمیسیون بهداشت، رئیس کمیسیون فرهنگی و رئیس مجلس عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند، دفاعیات را مطرح کرده‌اند اما بر اساس تصمیماتی که خودشان می‌گیرند، اقدام شده است.

وی افزود: رویه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب کرده است راه به جای دیگری می‌برد و به جای سیاستگذاری، قانونگذاری می‌کند این قانون گذاری باید از طریق مجلس انجام شود، این دوگانگی برای وزارت علوم،  مجلس و وزارت آموزش و پرورش شبهه ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه برخی از مسائل را در مجلس در حال تصمیم‌گیری هستیم اما از آن طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد می‌شود و مجلس را دور می‌زند، ادامه داد: امیدواریم با حضور آقای رئیسی به عنوان رئیس جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و با انتخاب وزیر جدید بتوانیم مسیر را کوتاه‌تر و مشکل را حل کنیم تا مصوبه کنکوری لغو شود چون در صورت اجرا با چالش مواجه می‌شویم.

انتهای پیام /

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.