هشدار اتحادیه اروپا به کشور مالی در مورد توافق با مزدوران روسی

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشور مالی هشدار داد در صورتی که به پیمانکاران نظامی خصوصی روسیه اجازه فعالیت بدهد، روابط‌اش با این اتحادیه را در معرض خطر جدی قرار داده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از رویترز، منابع دیپلماتیک و امنیتی گفتند که رژیم نظامی یک ساله مالی در شرف جذب گروه نظامی خصوصی روسی "واگنر" برای تامین مزدوران و آموزش ارتش مالی و محافظت از مقامات ارشد است.

فرانسه اقدام دیپلماتیک خود را برای خنثی سازی این حرکت آغاز کرده است. دولت فرانسه خاطرنشان کرد که با استمرار حضور فرانسه، این اقدام "ناسازگار" خواهد بود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشستی پشت درهای بسته در حاشیه گردهمایی سالانه رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، این موضوع را مورد بحث قرار دادند.

بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست گفت: این مسئله می‌تواند روابط اتحادیه اروپا با مالی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: ما گروه واگنر و رفتار آن‌ها را به خوبی می‌شناسیم و قطعا این مسئله به روابط ما با دولت مالی کمک نمی‌کند.

جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا که همچون سایر متحدان علیه شبه‌نظامیان در منطقه "ساحل" مبارزه می‌کند نیز نگرانی خود را نسبت به توافق احتمالی ابراز کرده است.

دولت نظامی مالی اعلام کرده است که گذار به دموکراسی را با برگزاری انتخابات فوریه 2022 در نظر دارد.

همچنین فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه به مالی هشدار داد که استخدام شبه نظامیان از شرکت خصوصی واگنر روسیه، کشور مالی را در سطح بین‌المللی منزوی می‌کند.
انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.