نتایج اولین انتخابات هنگ‌کنگ با سیستم جدید

هنگ‌کنگ امروز دوشنبه نتایج انتخاباتی را که طبق یک سیستم انتخاباتی جدید بعد از اجرای تغییرات مورد نظر چین برگزار شد، اعلام کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از ینی شفق، این انتخابات به منظور تعیین اعضای "کمیته انتخابات ۲۰۲۱" انجام شد که ۱۵۰۰ کرسی دارد.

دولت منطقه‌ای هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای گفت: این اولین انتخاباتی است که بعد از ارتقای سیستم انتخاباتی هنگ کنگ برگزار شد و نشان میدهد که منطقه اداری ویژه هنگ کنگ به یک نقطه عطف جدید در اجرای اصل "حضور میهن پرستان در راس هنگ کنگ" در این سیستم سیاسی رسیده است تا اطمینان حاصل کند قدرت این منطقه در دست میهن پرستان می‌ماند و در نتیجه تحقق حکمرانی خوب در هنگ کنگ را ارتقا می‌دهد.

براساس این بیانیه، انتخابات روز یکشنبه با مشارکت ۹۰ درصدی همراه شد و ۳۶۴ عضو کمیته انتخابات تعیین شدند و حدود ۴۳۸۰ رای دهنده رای دادند. مابقی کرسی‌ها از قبل تعیین تکلیف شدند؛ برخی بدون رقیب، برخی منصوب شده یا جایگاه‌هایی به واسطه سمت بودند.

چین در ژوئیه ۲۰۲۰ یک قانون امنیت ملی را به تصویب رساند و اکنون یک سیستم انتخاباتی جدید برای هنگ‌کنگ ارائه کرده است. کنگره ملی خلق چین اوایل ماه مارس این تغییرات را برای سیستم انتخاباتی در هنگ کنگ اعمال کرد.

کمیسیون انتخابات، مدیر اجرایی هنگ کنگ را نامزد و انتخاب میکند و در کنار آن نامزدهایی برای انتخابات شورای قانونگذاری و انتخاب ۴۰ عضو این شورا نامزد میکند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.