بندر شانگهای چین، بندری هوشمند و بدون کارگر!

به گزارش خبرنگار علمی پایگاه خبری خبرآنی؛ بندر شانگهای چین یکی از بزرگ‌ترین بندرهای جهان در ماه گذشته با ظرفیت کانتینری بیش از 4.31 میلیون واحد معادل بیست فوت (TEU) به فعالیت خود ادامه داد و به رکورد بالایی در ماه گذشته رسید و رکورد یک روزه پذیرش را شکست و همچنان شلوغ‌ترین بندر کانتینری جهان باقی ماند.

واحد معادل بیست پا ( twenty-foot equivalent unit) (خلاصه شده و مرسوم TEU یا teu) یک واحد غیرمستقیم از ظرفیت بار است که اغلب برای توصیف ظرفیت کشتی کانتینری و پایانه‌های کانتینر استفاده می‌شود. اساس آن بر حجم 20 فوت (6٫1 متر) کانتینر، (جعبه فلزی به اندازه استاندارد که می‌توان به راحتی بین حالت‌های مختلف حمل و نقل مانند کشتی، قطار و کامیون انتقال یابد) بوده و در اصل یک واحد برای کانتینرها می‌باشد.

این ایستگاه در خلیج هانگژو واقع شده است و دارای بزرگ‌ترین پایانه کانتینری هوشمند در جهان است که در دسامبر سال 2017 آغاز به کار کرده است. مساحت آن 2.23 میلیون متر مربع و خط ساحلی 2350 متری است که می‌تواند 4 میلیون TEU را در سال جا‌به‌جا کند.

اما نکته جالب این بندر آن است که به لطف تکنولوژی و سیستم مدیریت و کنترل کامل اتوماتیک که توسط SIPG (گروه بین‌المللی بندر شانگهای SIPG مسئولیت بهره‌برداری و مدیریت پایانه‌های عمومی بندر شانگهای را به عهده دارد) توسعه یافته است، تقریباً هیچ کارگری در آنجا دیده نمی‌شود که این عملیات هوشمند، کامل است و شامل بارگیری، حمل افقی و تخلیه کانتینر است.

علم و تکنولوژی ,

این سیستم با پلتفرم‌های اصلی داده و اطلاعات بندر شانگهای در ارتباط است و از طریق یک ماژول زمان‌بندی و سیستم کنترل فرایند مشارکتی کار می‌کند؛ اپراتورهای ترمینال که قبلاً در محل کار می‌کردند هم‌اکنون در داخل اتاق‌های کنترل مستقر هستند و تمام کارهای خود را در مقابل صفحه کامپیوتر انجام می‌دهند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.