تحرکات بین المللی جنبش فتح در حمایت از اسرای فلسطینی

جنبش فتح فلسطین قصد دارد تحرکات سیاسی را در حمایت از مساله اسرای زندان‌های رژیم صهیونیستی در سطح کشورهای عربی و نیز در سطح بین‌المللی آغاز کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، از ششم سپتامبر جاری که شش تن از اسرای فلسطینی موفق به فرار از زندان امنیتی جلبوع واقع در شمال اراضی اشغالی شدند و در ادامه بازداشت چهار تن از آنها در روزهای جمعه و شنبه، موضوع حمایت از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

کمیته مرکزی جنبش فتح نیز عصر یکشنبه نشستی درباره این موضوع در شهر رام‌الله داشت.

در این نشست بر استمرار تمامی اشکال فعالیت‌های مبارزاتی برای حفظ جان اسرای فلسطینی و به طور ویژه چهار اسیری که دوباره بازداشت شدند، تاکید شد.

همچنین جنبش فتح تاکید کرد که این نشست‌ها برای پیگیری تمامی مسایل مربوط به فلسطین از جمله مساله اسرا و تقویت تعامل گسترده مردمی با آن به صورت مداوم برگزار خواهد شد.

اعضای کمیته مرکزی و شورای انقلابی فتح (به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) در چند روز آینده با کمیته‌های اسرا برای آغاز حرکتی سیاسی در سطح عربی و بین‌المللی در حمایت از پرونده اسرای قهرمان نشست خواهند داشت.

شرکت‌کنندگان در نشست جنبش فتح تاکید کردند که بدون آزادی تمامی اسرای زندان‌های رژیم صهیونیستی هرگز صلح و ثبات برای هیچ کسی محقق نخواهد شد.

تا ششم سپتامبر جاری تعداد اسرای فلسطینی زندان‌های رژیم صهیونیستی حدود چهار هزار و ۶۵۰ تن تخمین زده شد که از این تعداد ۴۰ تن زن و حدود ۲۰۰ تن کودک بوده و ۲۵۰ تن از آنها نیز بدون هیچ اتهام و یا محاکمه‌ای در اسارت به سر می‌برند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.