آمادگی رئیس جمهور تونس برای اصلاح قانون/درخواست اتحادیه مشاغل برای برگزاری انتخابات زودهنگام

رئیس جمهوری تونس در سخنانی از امکان اصلاح قانون اساسی کشورش خبر داد. در همین حال اتحادیه مشاغل این کشور خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در سخنانی اظهار کرد: ما به قانون اساسی احترام می‌گذاریم، اما می‌توان اصلاحاتی در متن آن اعمال کرد؛ چراکه قانون‌های اساسی وضع شده همیشگی نیستند.

وی افزود: ما درصدد تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم و وزرای کابینه آینده تونس را به دقت انتخاب خواهیم کرد تا خواسته‌های مردم برآورده شود.

سعید ادامه داد: ما طرفدار هرج و مرج نیستیم و مردم حق دارند اراده خود را آزادانه بیان کنند. ما از کسانی که به میهنشان خیانت کردند و پیمان شکستند؛ بیمی نداریم. کسانی که با آنها توافق کردیم عهد و پیمانشان را شکستند.

از سوی دیگر، نور الدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور شد.

وی در این باره گفت: باید انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار شود تا با تشکیل پارلمان جدید قانون اساسی و تغییر نظام سیاسی کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

الطبوبی خواستار شفافیت در دیدگاه و چشم انداز تونس و مسیر در پیش گرفته شده توسط قیس سعید شد و تصریح کرد: تمامی شهروندان تونسی تغییر وضعیت فعلی در کشور را تایید می‌کنند.

به دنبال اظهارات ولید الحجام، معاون رئیس‌جمهور تونس مبنی بر احتمال تغییر اساسی در ساختار سیاسی این کشور از طریق برگزاری همه پرسی، تونس طی دو روز گذشته شاهد بحث و جدل درباره احتمال تغییر قانون اساسی بوده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.