کمیته تحقیق در حملات ۱۱ سپتامبر: مدرکی دال بر دست داشتن دولت عربستان وجود ندارد

رئیس کمیته تحقیق در پرونده حملات ۱۱ سپتامبر اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر دست داشتن دولت عربستان در این حملات وجود ندارد.

به گزارش خبرآنی، توماس کین، رئیس کمیته تحقیق در پرونده حملات ۱۱ سپتامبر در گفتگو با روزنامه گاردین اظهار کرد: سه چهارم اسنادی که در پرونده حملات ۱۱ سپتامبر "محرمانه" طبقه‌بندی شده‌اند، نباید این چنین باشند.

توماس کین گفت: در گزارش کمیته تحقیق هیچ مدرکی دال بر اینکه دولت عربستان به عنوان یک نهاد و یا مقامات عالی رتبه این کشور شخصا از تشکیلات القاعده حمایت مالی کرده باشند، وجود ندارد و در تمامی اسنادی که مطالعه کردم از جمله آنهایی که در حال حاضر خانواده‌ها قصد اعلام آنها را دارند، هیچ چیزی دال بر مشارکت مقامات دولت عربستان در این حملات وجود ندارد.

رئیس کمیته تحقیق در پرونده حملات ۱۱ سپتامبر افزود: در حال حاضر چه برخی شهروندان عربستانی در این پرونده دخیل بوده‌، چه نبودند، من نمی توانم این را بگویم، من به خانواده‌های قربانیان نزدیک هستم و با آنها تعامل خوبی دارم اما فکر نمی‌کنم آنها در ادامه چیزی به دست بیاورند.

در طول سال‌های گذشته خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر خواستار افشای اسناد محرمانه تحقیقات در این پرونده و هر گونه نقش‌آفرینی عربستان بودند، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ابتدای سپتامبر جاری دستور داد اسناد این پرونده از حالت محرمانه خارج شوند که این موضوع مورد استقبال مقامات عربستانی قرار گرفت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.