به گزارش پایگاه خبری خبرآنی و به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی؛ سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت پیگیری طرح تحول در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متناسب با تحولات فضای مجازی در دنیا و براساس ماموریت های خود نسبت به اجرای طرح تحول در این وزارتخانه اقدام کند و نیاز است تا سایر دستگاه ها برای پیشبرد برنامه تحول آن به خصوص سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه حمایت و همراهی لازم را انجام دهند.
وی درخصوص تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی افزود: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور مسئولیت بررسی و پیگیری اخبار جعلی بر عهده وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است. همچنین این وزارتخانه می تواند برای ساماندهی تولید و توزیع محتوا از سوی کاربران غیر حرفه ای (UGC) و افزایش کاربر محور شدن این فضا نقش موثری ایفا کند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با تاکید بر ضرورت تقسیم کار حاکمیتی و شفاف سازی ماموریت های حوزه های فرهنگی و محتوایی باتوجه به تعارض و تداخل ماموریت دستگاههای مشمول در این حوزه تصریح کرد: باید در روش های ممیزی با توجه به گسترش عرضه محصولات در فضای مجازی بازنگری شود.
در ادامه این دیدار، دکتر اسماعیلی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام جدی برای رفع چالش های فرهنگی ناشی از توسعه فضای مجازی در کشور و تقسیم کار دستگاهی متناسب با تحولات فضای مجازی دارد، اما در حوزه تحول ساختاری در این وزارتخانه، نیاز به پشتیبانی شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور است.
وی افزود: این وزارتخانه آمادگی دارد تا با شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور در حوزه های ماموریتی و در جهت منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی برای حمایت و دفاع از حقوق کاربران و تولید کنندگان محتوا همکاری و هماهنگی بیشتر داشته باشد.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به این که شورای عالی فضای مجازی می تواند نقش بسیار مهمی در تقسیم کار تخصصی و حرفه ای بین دستگاه های دولتی و حاکمیتی در حوزه فرهنگ و محتوا در فضای مجازی ایفا کند، تصریح کرد: با توجه به طراحی و ارایه طرح جامع نظام رسانه ای کشور به مجلس شورای اسلامی، آمادگی همکاری در این موضوع با مرکز ملی فضای مجازی در این وزارتخانه وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/