انتشار اسنادی در شرح پژوهش با حمایت آمریکا در لابراتوار چینی درباره کروناویروس‌های خفاش‌ها

رسانه "اینترسپت" گزارش کرد، در بیش از ۹۰۰ صفحه سند جدیدا منتشر شده جزئیات استفاده یک سازمان آمریکایی حوزه سلامت موسوم به EcoHealth Alliance از بودجه فدرال این کشور با هدف مطالعه ویروس کرونای خفاشها در لابراتوارهای شهر ووهان چین مطرح شده است.

به گزارش خبرآنی، بر اساس این گزارش، این حجم انبوه اسناد شامل دو طرح پیشنهادی تامین شده از سوی انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا تحت ریاست آنتونی فائوچی و همچنین به روزرسانی‌های پروژه تحقیقات EcoHealth Alliance است.

طبق این گزارش، یکی از طرح‌های تامین مالی شده به شرح تلاشی تحت رهبری پیتر داساک، رئیس EcoHealth Alliance با هدف رصد هزاران نمونه کروناویروس گرفته شده از خفاشها پرداخته است. این تحقیقات همچنین شامل رصد افرادی که با حیوانات زنده کار می‌کنند نیز بوده است.

ریچارد ابرایت، متخصص بیولوژیست مولکولی دانشگاه راتجرز، بعد از بررسی این اسناد به اینترسپت گفت، کروناویروس‌های جدید در یک لابراتوار چینی ساخته شدند و سپس به جهت قابلیتشان در آلوده کردن موشهایی تغییر ژنتیک داده شده با سلولهای دارای رسپتورهای نوع انسانی، مورد آزمایش قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، این اسناد پرسشهای دیگری درباره این تئوری که همه گیری ممکن است در اثر یک حادثه در لابراتوار شروع شده باشد مطرح کردند؛ ایده‌ای که داساک موکدا رد کرده است.

طبق گزارش مذکور، این طرح‌های دارای تامین مالی در ابتدا برای یک دوره پنج ساله – از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ – اختصاص پیدا کردند. بودجه طرح در سال ۲۰۱۹ تجدید شد اما در آوریل ۲۰۲۰ توسط دولت ترامپ معلق شد.

طرح تامین شده دوم نیز مبتنی بر یک طرح پیشنهادی ۲۰۱۹ و پیش بینی کننده اتفاقات آینده است چرا که خواستار به کارگیری منابعی در آسیا برای تدارک برای شیوع یک بیماری جدید است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.