چاووش‌ اوغلو: با آمریکا و قطر برای راه‌اندازی پروازهای فرودگاه کابل همکاری داریم

وزیر خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت، آنکارا در حال همکاری با ایالات متحده و قطر برای از سرگیری پروازها در فرودگاه کابل است چون تا زمانی که امنیت برقرار نشود، خطوط هوایی پروازی انجام نمیدهند.

به گزارش خبرآنی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه ان.تی.وی گفت: ما در رابطه با فرودگاه کابل با آمریکا و قطر کار میکنیم. پروازها باید مطابق با قوانین و استانداردهای ایمنی بین‌المللی از سر گرفته شود. ایمنی اصلی‌ترین معیار است. چه کسی آن را تأمین میکند؟ طالبان معتقد است که این امکان وجود دارد اما تا زمانی که در آنجا امنیت برقرار نشود، هیچ ایرلاینی جرات نمیکند پروازها را از سر بگیرد. ما همچنان بر این مساله تأکید میکنیم.

وزیر خارجه ترکیه گفت: در حالی که هواپیماها در واقع میتوانند از فرودگاه کابل بلند شده و در آنجا فرود بیایند، شروع به کار خطوط هوایی زمان میبرد، زیرا لازم است تجهیزات آسیب‌دیده جایگزین شوند.

چاووش اوغلو گفت: برخی از شرکتهای مدیریتی باید در فرودگاه کار کنند یا برخی از کشورها باید برای نظم دادن به امور در آنجا همکاری داشته باشند. نوزده کارشناس فنی در آنجا باقی مانده‌اند، متخصصان قطری هم وارد و مشغول کار شده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.