تسریع در اجرای طرح آبرسانی غدیر با فعالیت در 3 جبهه کاری

به گزارش خبرآنی علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی و کمی آب شرب شهرها و روستاهای خوزستان از اولویت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است، افزود: طرح آبرسانی غدیر که آب 26 شهر و حدود 1600 روستای استان را تامین می‌کند علاوه بر آبگیری از سد کرخه، از منابع با کیفیت سد دز نیز بهره‌مند خواهد شد و بر همین اساس در سه جبهه کاری سامانه آبرسانی از سد دز از طریق انتقال آب از کانال چمران در دستور کار قرار گرفته است.  

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی فشرده علاوه بر ارتقای کیفیت آب از طریق انتقال آب از سد دز، نسبت به افزایش ظرفیت انتقال آب به خصوص در شهرهایی از جمله دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام شده است. 

محرابیان در تشریح این طرح بزرگ آبرسانی گفت:  طرح مذکور شامل تامین آب غدیر از منابع آب دز به ظرفیت 10 متر مکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان‌های تحت پوشش طرح و تکمیل و توسعه ایستگاه پمپاژ چمران به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان اهواز است. 

وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای این پروژه به‌طور معمول حدود 24 ماه زمان نیاز دارد، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود 10 هزار میلیارد ریال بوده که در حال تامین است و به سازمان آب و برق خوزستان تکلیف شده تا ظرف مدت کمتر از یک سال این پروژه اجرا شود. 

وی اظهار کرد: به‌رغم اینکه استان خوزستان در یکی از خشک‌ترین سال‌های تاریخی خود از نظر بارندگی قرار دارد با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی استان خوزستان مشکل خاصی وجود ندارد و نیاز آبی بالغ بر 165 هزار هکتار کشت‌های تابستانه این استان تامین شده که برخی از کشت‌ها تا آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.