دونالد ترامپ: این فاجعه هرگز نباید رخ می‌داد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حمله‌ای را که باعث کشته شدن دستکم 12 سرباز آمریکایی در کابل شد، محکوم کرد.

به گزارش خبرآنی، ترامپ در بیانیه‌ای اظهار تاسف کرد و گفت: «این فاجعه هرگز نباید رخ می‌داد که همین موضوع غم ما را عمیق‌تر می‌کند.»

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس هم در بیانیه‌ای گفت که عصر پنجشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تماس گرفته است تا ناراحتی خود را به خاطر کشته شدن نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل ابراز کند.

راب اظهار کرد: حمله امروز به خوبی یادآوری کرد که وضعیت خطرناکی است که در آن نیروهای نظامی و غیرنظامی بریتانیایی برای خروج افراد بسیار تلاش کرده‌اند و ما باید به شجاعت آن‌ها و دستاوردهای آن‌ها افتخار کنیم.

وی افزود: حمله به خوبی یادآوری کرد که وضعیت خطرناکی است که در آن نیروهای نظامی و غیرنظامی بریتانیایی برای خروج افراد بسیار تلاش کرده‌اند و ما باید به شجاعت آن‌ها و دستاوردهای آن‌ها افتخار کنیم.

به گزارش یورونیوز، کاخ الیزه فرانسه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرانسه علیرغم حملات مرگبار در فرودگاه کابل به ماموریت خود برای خروج مردم از افغانستان تا انتها عمل خواهد کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه حملات را به شدت محکوم کرد و گفت به «قهرمانانی که برای انجام عملیات خروج در صحنه حضور دارند درود می‌فرستد.»

وی افزود که فرانسه به تلاش‌های بشردوستانه و حفاظتی خود برای افغان‌های تحت تهدید ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.