نماینده سوریه در سازمان ملل: به رغم مانع تراشی غرب برای بازگرداندن آوارگان تلاش می‌کنیم

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد، کشورش با وجود مانع تراشی‌های واشنگتن و متحدانش به تلاش‌ها برای تسهیل بازگشت آوارگان به کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری سانا، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت، دمشق به تلاش‌ها در این زمینه ادامه می‌دهد و همکاری آن با کشورهای دوست، سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی درباره بازگشت تعداد زیادی از آوارگان به ثمر نشسته است.

وی افزود، آمریکا و متحدانش همچنان در برابر طرح‌های مربوط به بازگشت آوارگان سوریه سنگ اندازی می‌کنند و همچنان با این ادعا که شرایط برای بازگشت مناسب نیست، رسانه‌ها را گمراه می‌کنند.

صباغ گفت، بهبود وضعیت انسانی در سوریه می‌طلبد که اقدامات اجباری و یکجانبه غرب که مقصود از آنها هدف گرفتن زندگی همه ملت سوریه است، متوقف شود.

وی درمورد وضعیت استان درعا هم گفت، کشورش قاطعانه ادعاهای دروغی که در برخی بیانیه تعدادی از کشورها درمورد وضعیت این استان آمده، رد می‌کند و بابت تحریف حقیقت اوضاع متاسف است.

صباغ گفت، سوریه از طریق گفتگو دنبال حل مسائلی است که ثبات را در منطقه جنوبی برهم زده است و نهایت خویشتنداری را به خرج می‌دهد تا وضعیت به درگیری منجر نشود.

وی افزود، منطقه درعا از سوی گروه‌های تروریستی مسلح که به دستور رهبران خارجی خود توافقنامه آتش‌بس را نقض کردند، صحنه اقدامات متجاوزانه زیادی بود. تروریست‌ها در درعا ۲۵۰ تن از نیروهای ارتش و پلیس، ۱۸ شهردار و بیش از ۱۱۵ شهروند را ترور کردند و تعداد زخمی‌ها هم به حدود ۵۰۰ نظامی و غیرنظامی می‌رسد.

صباغ درمورد کمک‌های انسانی به سوریه هم گفت، با توجه به نقض حاکمیت این کشور و تحریف و سیاسی شدن اقدامات بشردوستانه، شورای امنیت باید مکانیسم شکست خورده خود درمورد ورود کمک‌ها از مرزها را متوقف کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.