الکاظمی اتحاد ملی برای عبور از چالش‌های کنونی عراق را خواستار شد

نخست‌وزیر عراق در سخنانی خواستار اتحاد تمامی طرف‌ها برای عبور از چالش‌های متعدد پیش روی عراق شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شفق نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در جریان نشست کابینه دولت اظهار کرد: کشور با چالش‌های مختلفی مواجه است و عبور از این چالش‌ها مستلزم اتحاد و پیش رفتن در مسیر اصلاح است و این تنها راه پیشبرد کشور و کاهش درد و رنج ملت است.

وی گفت: کنفرانس بغداد اوج تلاش‌های دیپلماتیک بغداد را نشان می‌دهد و بر تمایل دولت برای توسعه روابط خارجی عراق تاکید دارد؛ روابطی که به سطح ممتاز رسیده و دولت عراق در سطح بین‌المللی پذیرفته شده است.

الکاظمی درباره برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور نیز تاکید کرد: دولت تمام الزامات ویژه برای برگزاری انتخابات آینده را تکمیل و شرایط لازم را برای موفقیت آن را فراهم کرده است.

وی همچنین بر عزم دولتش برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود، در دهم اکتبر آینده تأکید کرد.

الکاظمی در ادامه بر اهمیت ایجاد صندوق نسل‌ها، که هدف آن تأمین آینده نسل‌های آینده عراق است، تأکید کرد ادامه داد: دولت می‌تواند آن را در چارچوب سیاست اصلاح اقتصادی که در پیش گرفته است، ایجاد کند.

کابینه دولت عراق همچنین در این نشست، تصمیماتی درباره پرونده انرژی اتخاذ کرد و به تهیه قانون اصلاح نام وزارت برق رای داد.

طبق اعلام دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق، کابینه دولت عراق به تهیه یک قانون برای اصلاح نام وزارت برق به "وزارت برق و انرژی‌های تجدیدپذیر" و ارجاع آن به پارلمان رای داد.

کابینه دولت عراق همچنین با تاسیس یک شرکت عمومی تحت عنوان شرکت عمومی توزیع برق الفرات الاوسط (فرات مرکزی) با سرمایه بیش از یک تریلیون دینار موافقت کرد و اتخاذ اقدامات مشخص شده در ماده ۴ قانون اصلاح شده شرکت های عمومی به شماره ۲۲ سال ۱۹۹۷ را برعهده وزارت برق قرار داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.