به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از بلومبرگ، در حالی که دولت چین خرید نفت را برای پالایشگاه های خصوصی محدود کرده است، نفت بارگیری شده در کشتی ها از جمله محموله های تحریم شده ایران و ونزوئلا در بنادر اصلی آسیا سرگردان مانده اند.
به گفته موسسه داده های بازار کپلر Kpler، نفت کشت هایی که در نزدیکی سنگاپور، مالزی و چین قرار دارند هفته گذشته پس از رسیدن به بالاترین سطح خود نسبت به سه ماه گذشته، حدود 62 میلیون بشکه نفت حمل می کردند.
بر اساس این گزارش، نفت ونزوئلا و محموله های نفت سنگین ایران که معمولاً به عنوان مخلوط قیر وارد می شود، از جمله این ذخایر سرگردان است.
آنوپ سینگ، سرپرست تحقیقات نفتکش ها در شرق سوئز در سنگاپور در موسسه خدمات کشتیرانی برائمر Braemar ACM در این باره می گوید: این بشکه ها در جنوب شرقی آسیا سرگردان هستند.
وی افزود: اوضاع برای این محموله ها بد خواهد بود و به سختی مقصدی به غیر از چین پیدا خواهند کرد مگر اینکه تحریم های آمریکا به شدت تغییر کند یا محدودیت های چین بر (پالایشگاه های) مستقل کاهش یابد.
چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، در حال بررسی پالایشگاه های خصوصی برای تقویت پایبندی به تعهدات مالیاتی و قوانین زیست محیطی است.
تحقیقات نشان داده است که سهمیه واردات این کشور در زمانی کاهش یافته است که بازارهای جهانی نفت از گسترش ویروس کرونای دلتا و چشم انداز کاهش محرک های پولی متزلزل شده اند.
این در حالی است که شاخص جهانی نفت برنت پس از صعود به 80 دلار در ماه ژویه به 60 دلار برای هر بشکه کاهش یافته است.
به طور معمول ، عرضه تنها زمانی در بازار افزایش می یابد که بازار در حالت "کانتانگو"، یک ساختار نزولی که معامله گران را تشویق می کند تا روی افزایش قیمت ها در آینده تمرکز کرده و نفت را برای فروش ذخیره کنند.چنین تغییری در مراحل اولیه همه گیری کرونا مشاهده شد.
چین به عنوان بخشی از محدودیت های طولانی مدت خود، مالیات مصرف کننده را از ماه ژوئن برای واردات سه قلم مربوط به نفت از جمله مخلوط قیر به دلیل نگرانی از آلودگی اعمال کرد.
این امر باعث جمع شدن محموله های نفتی در بنادر آسیایی شده است.
در ذخایر نفتی شناورهای منطقه، موسسه کپلر همچنین میلیون ها بشکه نفت خام و میعانات نفتی ایران را شناسایی کرد.
انتهای پیام/