مذاکرات لیبی و سازمان ملل برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی در آینده‌ نزدیک

وزیر خارجه لیبی با فرستاده سازمان ملل به این کشور در خصوص مقدمات برگزاری کنفرانس بین‌المللی در آینده‌ای نزدیک جهت فعالسازی طرح ثبات در لیبی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه لیبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نجلاء المنقوش، وزیر خارجه این کشور و یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل به لیبی در جریان دیدارشان با یکدیگر در مقر این وزارتخانه در طرابلس در خصوص اوضاع لیبی و تحولات مثبت و چشمگیر آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف بر پایبندی خود به نتایج رایزنی سیاسی لیبی، تلاش و همکاری در راستای حمایت از تلاش‌های کمیته نظامی ۵ ۵ در برقراری آتش‌بس و تلاش برای یکپارچگی موسسات نظامی تاکید کردند.

وزیر خارجه لیبی و فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور همچنین آمادگی‌های کنونی برای برگزاری انتخابات آتی در موعد مقرر خود و آمادگی شورای ریاستی و دولت وحدت ملی برای استفاده از تمامی امکانات و قابلیت‌های کمیساریای عالی انتخابات را مورد بررسی قرار دادند.

یان کوبیس و نجلاء المنقوش همچنین در خصوص مقدمات برگزاری کنفرانس بین‌المللی در خصوص لیبی در آینده‌ای نزدیک رایزنی کردند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، قرار است این کنفرانس به ریاست لیبی و با مشارکت سازمان ملل و کشورهای فعال در پرونده لیبی با هدف فعالسازی و اجرای بندهای طرح ثبات لیبی برگزار شود که دولت وحدت ملی آن را در کنفرانس "برلین ۲" در تاریخ ۲۳ ژوئن گذشته مطرح کرد.

پیشتر وزیر خارجه لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، طی سه ماه گذشته روی آماده سازی ابتکار عمل ملی لیبی تحت عنوان "طرح ثبات لیبی" کار کردیم.

او افزود: این طرح با هدف سپردن زمام امور در دست ملت است که خودشان با حمایت کشورهای حامی ثبات رهبری این روند رابرعهده بگیرند.

المنقوش تصریح کرد: طرح مذکور بر ثبات لیبی و تدوین جدول زمانی صریح خروج نیروهای خارجی و مزدوران در کنار اتحاد ارتش ملی و حل مشکلات امنیتی و اقتصادی متمرکز خواهد بود.

چندین سال است که این کشور غنی از نفت از درگیری‌های مسلحانه با حمایت کشورهای عربی، غربی، مزدوران و نیروهای خارجی رنج می‌برد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.