سومین روز بررسی صلاحیت کابینه| وعده عین اللهی برای اتمام واکسیناسیون عمومی تا پایان بهمن/ بررسی برنامه های 7 وزیر پیشنهادی تاکنون

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز(دوشنبه اول شهریور ) آغاز شد.

در دو روز گذشته که صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اقتصاد و دارایی، اطلاعات و  امور خارجه مورد بررسی قرار گرفت، بر اساس ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس، ابتدا کمیسیون های تخصصی و مرتبط با این 5 وزارتخانه جمع بندی خود نسبت به برنامه های وزرای پیشنهادی را اعلام کردند. سپس موافقان و مخالفان این 5 وزیر پیشنهادی هر یک به مدت 15 دقیقه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در نهایت نیز هر یک از وزرا در مدت زمان 30 دقیقه به دفاع از برنامه های خود پرداختند. 

بر همین اساس تاکنون به جز حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که نتوانست نظر مثبت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را جلب کند، برنامه های عیسی زارع پور، سیداحسان خاندوزی، حجت الاسلام خطیب و حسین امیرعبدالهیان با اقبال کمیسیون های صنایع، اقتصادی و امنیت ملی مجلس همراه شد. 

در نشست امروز نیز طبق حروف الفبا، تاکنون بررسی صلاحیت  وزرای پیشنهادی بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و بهرام عین اللهی و حجت الله عبدالملکی پس از شنیدن نظرات موافقان و مخالفان خود، به تشریح برنامه های خود پرداختند. 

در ادامه این گزارش می‌توانید اخبار بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در روز سوم را مشاهده کنید:

در حال بروز رسانی...

(برای مشاهده متن هر خبر، روی تیتر آن کلیک کنید)

_عین‌اللهی: واکسیناسیون را تا پایان بهمن امسال تمام می‌کنیم/ سلامت مردم خط قرمز ماست

وزیر پیشنهادی بهداشت ضمن تشریح برنامه های خود برای تصدی وزارت بهداشت تاکید کرد: در برنامه داریم که تا پایان بهمن‌ماه امسال واکسیناسیون را تمام کنیم؛ ما امکانات زیادی در کشور داریم که باید به‌صورت انقلابی از آن استفاده کنیم و از ظرفیت نیروهای مسلح، بسیج، هلال احمر استفاده کنیم و به مردم احترام بگذاریم.



_بهروزی فر: 91 درصد از برنامه های عین اللهی منطبق با اسناد بالادستی است

نماینده فومن در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان گفت: 91 درصد از برنامه های دکتر عین اللهی بر اساس ارزیابی معاونت نظارت مجلس در تطبیق یا همسو با اسناد بالادستی حکایت از تسلط قابل توجه ایشان در حوزه پزشکی دارد.



_توجه به پزشک خانواده از برنامه های عین اللهی برای وزارت بهداشت است

محمدعلی محسنی بندپی دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در موافقت با بهرام عین‌اللهی و در تشریح برخی از برنامه‌های وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های گزینه پینشهادی وزارت بهداشت  توجه به پزشک خانواده است. او اگر تنها به همین برنامه بپردازد به مردم، بیماران و نظام سلامت خدمت کرده است.



_عین اللهی شاخصه های علمی و تجارب کاری لازم برای تصدی وزارت بهداشت را دارد 

رضا آریان‌پور عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  به‌عنوان موافق اول گزینه پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: آقای عین اللهی هم براساس شاخصه‌های علمی و هم براساس تجارب کاری توانایی مدیریت حوزه بهداشت و درمان کشور و مقابله با چالش‌های آن را دارد.



_توسلی: مدیریت و تفکر استراتژیک در برنامه عین اللهی دیده نمی شود

نماینده کبودرآهنگ در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان گفت: دکتر عین اللهی، متخصص خوبی در حوزه چشم پزشکی است اما با این حال  در برنامه ایشان نشانه ای از فکر و مدیریت استراتژیک سلامت دیده نمی شود. از سوی دیگر پزشک خانواده، سامان دهی نظام سلامت و پرونده سلامت الکترونیک نظام در برنامه ایشان نیست و به نظر می رسد برنامه ایشان بیشتر کلی گویی است.



_برنامه عین اللهی برای مقابله با کرونا ادامه سیاست های قبلی است

مهدی عسگری نماینده کرج در مجلس دیگر مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان با بیان اینکه برنامه های عین اللهی در زمینه مقابله و مهار کرونا همان برنامه ها و سیاست های قبلی است، عنوان کرد: برنامه ایشان همان برنامه های سازمان بهداشت جهانی و تقلید از این سازمان است. در بین سی کشور ما در رعایت این دستورات اول شدیم و این میزان ابتلا و مرگ و میر ماست. لذا روش مبارزه و مقابله با کرونا در برنامه ایشان جدید نیست و همان روند قبل است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.