عین‌اللهی: واکسیناسیون را تا پایان بهمن امسال تمام می‌کنیم/ سلامت مردم خط قرمز ماست

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، بهرام عین‌اللهی گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم طی سخنانی اظهار داشت: جهاد مدافعان سلامت از ابتدای انقلاب اسلامی ادامه داشته و در دو سال اخیر به اوج خود رسید؛ جنگ جهانی با کرونا این مدافعان را در خط نبرد با کرونا قرار داد و بنده دشواری کرونا را با پوست و گوشتم حس کردم و در اسفند سال 1398 از نخستین پزشکانی بودم که کرونا گرفتم و مرگ را به چشمانم دیدم و بعد از اینکه خداوند جان دیگری به من بخشید، به میدان آمدم تا اجازه ندهم این پرچم سفید بر زمین بماند.

وی افزود: معتقدم که وزیر بهداشت وقتی وزیر مردم است که کنار آنان ایستاده باشد و خود را برای سلامت مردم به آب و آتش بزند و وزیر باید شب و روزش متعلق به بهبودی بیماران باشد که دل‌هایشان به درد آمده است. من طبیب هستم و صنعت‌گر و تاجر نیستم و دوشادوش مدافعان سلامت قرار دارم؛ ما نمی‌توانیم درمان مردم را معطل تصمیم‌گیری‌های این و آن کنیم و دفاع از سلامت مردم نباید معطل بشود و جان مردم مهم‌ترین نعمت خداوند است و حفظ آن نخستین اولویت دولت است.

گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت بهداشت گفت: سلامت مردم خط قرمز ماست و دفاع از آن محور همدلی ایرانیان در دولت مردمی خواهد شد. اکنون 100 سال پیش نیست که ایران مقهور بیماری شود و ما می‌توانیم بر این ویروس منحوس غلبه کنیم و این کار را انجام خواهیم داد. بیماری همه‌گیر کرونا نشان داد که مسئله‌ی سلامت یک موضع تک‌بُعدی نیست و بر همه ابعاد زندگی مردم تأثیرگذار است و من سال‌ها در این عرصه حضور داشته‌ام.

عین‌اللهی بیان کرد: بنده برنامه‌های خود را با تأسی از سند توسعه در افق 1404، سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، منطبق بر احکام برنامه ششم توسعه، سیاست‌های جمعیت و خانواده و هم‌چنین اقتصاد مقاومتی تنظیم کرده‌ام.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که رئیس‌جمهور هم مطرح کرده‌اند، بیماری کروناست؛ امروز در دنیا ثابت شده که مهم‌ترین عامل جلوگیری از کرونا واکسیناسیون است و کشورهایی که به میزان زیادی این را انجام داده‌اند، مرگ و میرشان کاهش یافته و واکنسیناسیون از برنامه‌های اصلی ماست. جمعیت بالای 18 سال ما حدود 60 میلیون نفر است و 120 میلیون دور واکسن نیاز داریم و  تا الان حدود 22 میلیون دوز تزریق کرده‌ایم و میزان تولید داخلی ما به 98 میلیون دوز نخواهد رسید و ناچاریم که واردات واکسن را انجام دهیم و حتما از همه کسانی که بتوانند وارد کنند هم استفاده خواهیم کرد و این اولویت ماست.

گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت تصریح کرد: در برنامه داریم که تا پایان بهمن‌ماه امسال واکسیناسیون را تمام کنیم؛ ما امکانات زیادی در کشور داریم که باید به‌صورت انقلابی از آن استفاده کنیم و از ظرفیت نیروهای مسلح، بسیج، هلال احمر استفاده کنیم و به مردم احترام بگذاریم و واکسیناسیون انجام بگیرد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.