موضع نخست‌وزیر لیبی درباره نامزدی سیف الاسلام قذافی برای انتخابات ریاست‌جمهوری

نخست وزیر لیبی موضع خود را درباره نامزدی پسر معمر قذافی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

به گزارش خبرآنی، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: مداخله‌های بین‌المللی و مداخله‌های نهادهای نظامی احتمالا موانعی را بر سر راه برگزاری انتخابات ایجاد خواهد کرد. لیبی هرگز به جنگ بازنمی‌گردد. سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی یک شهروند لیبیایی و پسر یک قبیله مهم است و من هیچ اعتراضی به نامزدی شهروندی که مشکلات قانونی نداشته باشد، ندارم.

وی گفت: زمانی که فعالیت خود را در پست نخست وزیری آغاز کردم تنها به صورت غیرمستقیم با خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی برای حل مسائلی از جمله تبادل اسرا تماس برقرار کردم. اظهارات اخیر حفتر برای ما دلگرم کننده نبود و اگر مرا به عنوان نخست وزیر و وزیر دفاع به رسمیت بشناسد با او دیدار می‌کنم.

الدبیبه گفت: ما درباره خروج مزدوران پیشرفت داشتیم. خروج آن‌ها ظرف یک یا دو ماه قطعی نیست. آن‌ها در نهایت لیبی را ترک خواهند کرد. ورود سلاح به لیبی بسیار کاهش یافته است و لیبی پروژه‌هایی را در نشست نفت و گاز در پایان ۲۰۲۱ که یکی از آن‌ها در تگزاس و دیگری در طرابلس برگزار می‌شود مطرح خواهد کرد.

وی متعهد شد که انتخابات در موعد خود برگزار شود.

پیش از این ولید اللافی، وزیر مشاور در امور سیاسی لیبی بر پایبندی الدبیبه به حمایت از کمیساریای انتخابات تأکید کرد و گفت: دولت لیبی از حمایت فنی و تکنولوژی هیئت سازمان ملل درباره انتخابات استقبال می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.