انصارالله: منتظر پیام‌های مثبت میانجی سازمان ملل هستیم/تحولات افغانستان نتیجه نقش مخرب آمریکاست

شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که منتظر پاسخ مثبت سازمان ملل و فرستاده آن به یمن به ابتکارعمل پیشنهادی رهبر انصارالله این کشور است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای پس از نشستی با حضور رهبران انصارالله، ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی را متهم به مانع تراشی در مسیر صلح در یمن کرد.

این شورا همچنین بار دیگر بر رفع محاصره فرودگاه بین‌المللی صنعا و بندر حدیده در غرب یمن پیش از هرگونه مذاکره‌ای درباره برقراری آتش‌بس در سراسر یمن تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: یمن با صلح شرافتمندانه بر اساس توصیفی که عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله در آخرین سخنرانی خود ارائه کرده است موافق بوده و منتظر پیامهای مثبت سازمان ملل متحد و فرستاده جدید آن به یمن در این باره است.

این شورا در ادامه ضمن انتقاد از نقش سازمان ملل در جنگ یمن آورده است: فرستاده جدید سازمان ملل باید از نقطه توقف فرستاده سابق کارش را آغاز کند. او باید از افتادن در دام اشتباهات گذشته اجتناب کند و بررسی‌هایش را از ابتدا آغاز نکند و همچنین محاصره تحمیل شده بر مردم یمن را نادیده نگیرد.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین تاکید کرد: هر کمکی که فرستاده سازمان ملل برای پیشبرد ماموریتش به آن نیاز دارد نباید از کشورهای عضو ائتلاف متجاوز گرفته شود؛ چراکه این ائتلاف مانع صلح بوده و جنگ اقتصادی را در سایه محاصره بنادر و فرودگاه‌های یمن تشدید کرده است.

شورای عالی سیاسی یمن آنچه مقامات سعودی در قبال مهاجران یمنی انجام می‌دهند و اخراج دانشگاهیان به دلیل هویت یمنی آنها را محکوم کرد و با اشاره به اخراج یک میلیون مهاجر یمنی از سوی ریاض به دنبال حمایت صنعا از حمله عراق به کویت، گفت که این گام ریاض اقدامات عربستان سعودی در جنگ خلیج فارس را به یاد می‌آورد.

این شورا همچنین با اشاره به تحولات افغانستان نیز ذکر کرد: تحولات افغانستان به دلیل نقش منفی و تخریبی آمریکا در منطقه و جهان رخ داده است.

شورای عالی سیاسی یمن در این بیانیه درباره درگیری اخیر حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: عملیات نظامی اخیر حزب‌الله در بستر طبیعی خود در پاسخ به استکبار و تجاوز دشمن صهیونیستی انجام شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.