جزئیات آغاز کمپین نذر آب زهک

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ طی بررسی‌های صورت گرفته خانه‌های شهرستان زهک به دلیل داشتن لوله‌کشی‌های قدیمی و فرسوده، درصد کدورت بالا و بوی نامطلوب، آب غیرقابل شرب دارد. خانواده‌ها در این منطقه به آب آشامیدنی بهداشتی دسترسی ندارند و نزدیک‌ترین مرکز فروش آب کیلومترها از روستایشان فاصله دارد.

نازک فردوس، مدیرعامل موسسه خیریه نیکان ماموت در این رابطه گفت: خیریه نیکان طبق قراری که از قبل با خودش و مردم داشت پروژه آبرسانی به شهرستان زهک از توابع سیستان و بلوچستان را آغاز کرد. در شهرستان زهک 22496 خانواده زندگی می‌کنند که دسترسی به آب بهداشتی و سالم ندارند و باید برای خرید آب آشامیدنی به مراکز تصفیه در شهرهای اطراف مراجعه کنند. طی کردن این مسیر طولانی از روستا به مراکز تصفیه آب و حمل و نقل مخازن سنگین پر از آب، برای اکثر شهروندان از لحاظ مالی و جسمی مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه همه موجودات کره زمین به اقتضای وجودشان نیاز به آب دارند و آب بر سلامتی، وقت و امکانات بشر تاثیر می‌گذارد، بیان کرد: هموطنان ما در سیستان و بلوچستان بدون آب شرب سالم روزگار سختی را می‌گذرانند و کوچک‌ترین کمک، زندگی شهروندان شهرستان زهک را راحت‌تر و بهتر خواهد کرد.

مدیرعامل خیریه نیکان ادامه داد: ما با بررسی منطقه و بخش‌های شهرستان زهک به این نتیجه رسیدیم مشکل آب شهرستان زهک را می‌توان با اجرای دو فاز حل کرد. فاز اول، تامین و نصب دستگاه‌های تصفیه آب در 10 روستا از توابع شهرستان زهک واقع در دهستان‌های بخش خمک، جزینک و مرکزی است. فاز دوم، تامین تاسیسات لوله‌کشی در روستاهایی است که فاقد مجاری مناسب جهت آبرسانی هستند که اجرای لوله‌کشی با همکاری شرکت آبفای شهرستان و جمعیت هلال احمر انجام می‌گیرد.

وی افزود: برای اجرای طرح نذر آب در شهرستان زهک مبلغ 20.000.000.000 ریال (معادل دو میلیارد تومان) برآورد شده است. ما بر این باوریم که یک دست صدا ندارد و به تنهایی نمی‌شود کاری کرد. به همین دلیل در طرح نذر آب همت و حمایت همه عزیزان را می‌طلبیم. تا ابد فراموش نخواهیم کرد که نام و نشان نیکشان کنار نام خیریه نیکان ماموت به عنوان کسی که قلبش برای مردم سرزمینش می‌تپد و آسایش مردم زهک را مسئولیت اجتماعی خود می‌داند خواهد درخشید.

گفتنی است هموطنان می‌توانند در فضای مجازی با این موسسه و اقداماتی که تاکنون انجام داده است، آشنا شوند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طرح نذر آب برای مردم با خیریه نیکان به شماره 22176001-021 تماس حاصل فرمایند. روش‌های ذیل در کمپین نذر آب مردم زهک عبارتند از:

وب سایت : www.nikancharity.org

شبکه‌های اجتماعی : @nikancharity

انتهای پیام/

برچسب ها :

جزئیات کمپین

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.