پادشاه بحرین بر همبستگی کشورش با مصر در امنیت آبی‌ آن تاکید کرد

بحرین حمایت خود را از مصر در حفظ امنیت آبی‌اش اعلام کرد. این موضع گیری پادشاه بحرین در دیدار با وزیر خارجه مصر بود که پیام مکتوب از جانب عبدالفتاح سیسی را تقدیم او کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت العین الاخباریه، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین پیام مکتوب عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر را در دیدار با سامح شکری، وزیر خارجه این کشور دریافت کرد.

این پیام مکتوب در زمینه روابط برادرانه بین دو کشور و تحولات منطقه و جهان بود.

این پیام همچنین شامل دعوت از پادشاه بحرین برای سفر به مصر بود و حمد بن عیسی از این دعوت ابراز خرسندی کرد و گفت، در اسرع وقت این سفر را انجام خواهد داد.

سامح شکری در کاخ الصافریه سلام، درود و تشکر رئیس‌جمهوری مصر به پادشاه و بهترین آرزوهای او برای پیشرفت و آسایش ملت بحرین را ابلاغ کرد.

پادشاه بحرین نیز در پاسخ ضمن سلام و درود به سیسی برای مصر و ملت آن آرزوی تحول و شکوفایی کرد.

پادشاه بحرین بر تقویت روابط برادرانه تاریخی مستحکم بین دو کشور تاکید و نسبت به پیشبرد روابط به سمت چشم‌اندازهای بازتر که تحقق بخش خواسته‌های دو ملت باشد، ابراز امیدواری کرد.

او به اهمیت چنین سفرهایی که در راستای حمایت از همکاری، مشورت و هماهنگی مشترک در قبال مسائل منطقه و بحران‌های تهدیدکننده امنیت و ثبات کشورهای برادر عربی است، اشاره کرد. 

ملک حمد همچنین از رهبری سیسی در هدایت کشور در مسیر شکوفایی و توسعه فراگیر که باعث مباهات کشورهای عربی است،‌ تقدیر کرد.

پادشاه بحرین درباره سد النهضه هم ضمن همبستگی با مصر در حفظ حقوق و امنیت آبی خود بر حمایت منامه از تلاش‌های هدفمند در جهت دستیابی به توافق الزام آور برای حل مشکل سد النهضه طبق قوانین بین‌المللی و سود بردن همه طرف‌ها و تضمین حقوق مصر از سهم آبه خود در رود نیل تاکید کرد.

ملک حمد همچنین به نقش محوری مصر به رهبری سیسی در دفاع از مسائل کشورهای عربی، منافع آنها، حمایت از امنیت قومی عربی و تقویت اصول صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت، امنیت مصر سنگ بنای امنیت قومی عربی است.

سامح شکری نیز نهایت تشکر و قدردانی خود را از تلاش‌های پادشاه بحرین و نقش پیشرو آن در توسعه و پیشرفت روابط بحرین با مصر ابراز داشت و از مواضع اصیل این کشور در قبال مصر و ملت آن و نقش مهمش در حمایت از تلاش عربی مشترک تشکر کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.