معاون لاوروف در تماس با پدرسن: کمک‌ انسانی به سوریه باید به دور از سیاسی بازی باشد

معاون وزیر خارجه روسیه بر لزوم ارائه کمک‌های بشردوستانه به ملت سوریه به دور از هرگونه سیاست با پایبندی به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری «سانا» سوریه، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در جریان تماسی تلفنی با گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، در خصوص وضعیت سوریه و ماموریت تقویت روند راهکار سیاسی که توسط سوری‌ها راهبری و اجرا می‌شود، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است، ورشنین ضمن اشاره به اهمیت ارزیابی عینی وضعیت مناطق مختلف سوریه و لزوم تداوم مبارزه با تروریست‌ها بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه به دور از هرگونه سیاست‌زدگی با پایبندی به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت  تاکید کرد.

ورشنین همچنین در جریان تماس تلفنی جداگانه با مارتین گریفیث، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد به بررسی همکاری دوجانبه در مسائل انسانی پرداخت.

دو طرف همچنین در خصوص مسائل مهم بین طرف روسی و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد و نیز وضعیت کنونی سوریه و اتیوپی رایزنی کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.