رئیسی در مراسم تحلیف: از هر طرح دیپلماتیک در جهت لغو تحریم ها حمایت می کنیم/اراده مردم قرار گرفتن کشور در مسیر عدالت، پیشرفت، آزادی و عزت است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که عصر امروز(پنج‌شنبه 14 مرداد) با حضور سران قوا، مقامات بلندپایه کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین مسئولان و رهبران جهانی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: همه مولفه‌های قدرت ملی در دولت مردمی تقویت خواهد شد و از همه ابزارهای قدرت ملی از جمله دیپلماسی و تعامل هوشمند با جهان استفاده می‌کنیم تا منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران تأمین گردد؛ قدرت جمهری اسلامی ایران در منطقه امنیت‌ساز است و ظرفیت‌های منطقه‌ای ایران حامی صلح و ثبات در کشورهاست و صرفا برای مقابله با تهدید قدرت‌های سلطه‌گر و ظالم به‌کار گرفته خواهد شد.

وی افزود: بحران‌های منطقه‌ای باید از طریق گفت‌وگوهای درون منطقه‌ای و بر اساس تأمین خقوق ملت‌ها حل و فصل شود و دخالت بیگانگان در منطقه هیچ مشکلی را حل نمی کند و بلکه خود مشکل است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: من دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای منطقه به خصوص همسایگان دراز می‌کنم و دست آن‌ها را به گرمی می‌فشارم و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح‌آمیز است و نظام جمهوری اسلامی سلاح اتمی را شرعا به فتوای رهبری معظم انقلاب برخود حرام می‌داند و این سلاح هیچ جایگاهی در استراتژی دفاعی ایران ندارد و سیاست فشار و تحریم موجب انصراف ملت ایران از پیگیری حقوق قانونی خود از جمله حق توسعه نخواهد شد.

آیت‌الله رئیسی گفت: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و از هر طرح دیپلماتیک که این هدف را محقق کند حمایت خواهیم کرد و جمهوری اسلامی ایران کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوندان خود می‌داند و مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی خود را ارتقاء روابط با کشورهای همسایه دانسته و خواهان عرت و اعتلای آن‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: دیپلماسی باید ارتباط ملت‌های منطقه را بیشتر کرده و اشتراکات آن‌ها را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، علم و فناوری تقویت کند. جهان در حال دگرگونی است و تأمین مناقع ملت‌ها منوط به درک جهان جدید است و سیاست خارجی موفق سیاست خارجی متوازن خواهد بود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.