نوبت‌دهی برای ثبت‌نام کودکان مهاجر در مدارس تهران تمدید شد/ فردا؛ آخرین فرصت برای افغانستانی‌های بدون مدرک

به گزارش خبرنگار خبرآنی، با مساعدت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، فرصت دیگری برای طی فرآیند ثبت‌نام مدارس کودکان مهاجر به وجود آمد.

ثبت‌نام کودکان افغانستانی بدون مدرک در تهران که در سه اردوگاه سلیمخانی، گل‌تپه و پاکدشت صورت می‌گرفت روز سه‌شنبه هفته گذشته با مصادف شدن با تعطیلات کرونایی به پایان رسیده بود؛ اما مسئولان اداره اتباع امروز اعلام کردند که فرصت دیگری برای مهاجرینی که از ثبت نام جا مانده‌اند به وجود آمده است.

فردا دوشنبه چهارم مرداد سه اردوگاه مذکور آماده نوبت‌دهی برای ثبت‌نام کودکان مهاجر بدون مدرک در مدارس ایران است. این فرصت قابل تمدید دوباره نیست و لازم است همه مهاجرینی که از صف ثبت‌نام جا مانده بودند فردا با مراجعه به اردوگاه‌ها مراحل ثبت نام را طی کنند.

اردوگاه سلیمان‌خانی در تهرانسر شرقی انتهای بلوار گلها، نبش جاده قدیم، اردوگاه گل‌تپه در قرچک، نرسیده به پلیس راه قرچک، نبش زندان و اردوگاه پاکدشت در پاکدشت، بلوار آموزش و پرورش، میدان مادر، خیابان شورا واقع است.

لازم به ذکر است در این مرحله بردن کودکان دانش آموز ممنوع است و فقط یکی از والدین مجاز به حضور است.

والدین کودک محصل لازم است مدارک زیر را به همراه داشته باشد:

1. مدرک اثبات کننده تابعیت افغانستان شامل تذکره معمولی یا گذرنامه و یا رسید ثبت‌نام تذکره الکترونیک.

2‌. مدرک ثابت کننده اقامت در استان که شامل یکی از موارد زیر است: اجاره‌نامه معتبر یا تاییدیه محل اشتغال با گواهی صنف مربوط یا گواهی ولادت فرزند صادر شده از بیمارستان یا ثبت احوال یا گواهی سکونت از سوی کلانتری محل یا شورای اسلامی شهر و روستا

3. مدرک ثابت کننده رابطه سببی سرپرست و کودک یا تکمیل استشهادیه‌ای که در اردوگاه در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.