نتایج "المپیاد جهانی فیزیک" اعلام شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ در پنجاه و یکمین المپیاد جهانی فیزیک که در لیتوانی برگزار شد (IPhO 2021)، ایران با کسب 5 مدال نقره در جایگاه نوزدهم در بین کشورهای شرکت‌کننده قرار گرفت.

در این المپیاد که حدود 400 دانش‌آموز از 76 کشور جهان در آن شرکت داشتند به ترتیب کره جنوبی، چین، آمریکا و روسیه هر کدام با 5 مدال طلا، و تایوان با 4 مدال طلا جایگاه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند. ارمنستان و امارات متحده عربی هر کدام با داشتن یک مدال طلا، بالاتر از ایران و به ترتیب در جایگاه‌های شانزدهم و هفدهم قرار گرفتند.

در المپیاد جهانی فیزیک سال جاری در مجموع 45 مدال طلا، 61 مدال نقره، و 94 مدال برنز در بین شرکت‌کنندگان توزیع شد و به 62 شرکت‌کننده نیز دیپلم افتخار اهدا گردید. نیکا زاهدی، برنا خدابنده، علیرضا سوری، حسن کاظمی و پویا لهبی، پنج عضو تیم ایران در المپیاد جهانی فیزیک 2021 بودند که از 26 تیر ماه تا 2 مرداد ماه در این رقابت شرکت کردند.

در سال 2020 المپیاد جهانی فیزیک به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نگردید. همچنین در سال 2019 ایران در المپیاد جهانی فیزیک شرکت نداشت. ایران از ابتدای حضور در المپیادهای جهانی فیزیک (1989 میلادی) تا کنون 36 مدال طلا، 62 مدال نقره، 35 مدال برنز، و 12 دیپلم افتخار کسب کرده است.

نتایج و امتیازات المپیاد جهانی فیزیک 2021 در نشانی زیر در دسترس قرار دارد:

https://www.ipho2021.lt/en/results/

انتهای پیام/

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.