انتقاد پکن از نمایش "نقشه ناقص" چین در نقشه المپیک ان بی سی

چین از شبکه خبری ان بی سی یونیورسال بابت عدم نمایش تایوان و دریای چین جنوبی در نقشه چین در جریان مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو انتقاد کرده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری هیل، کنسولگری چین در نیویورک در رسانه اجتماعی ویبو نوشت، شبکه خبری ان بی سی نقشه تکمیل نشده ای را نشان داد و احساسات و شرافت مردم چین را خدشه‌دار کرد.

در ادامه این پست آمده است: ما به این شبکه خبری تاکید می‌کنیم تا ماهیت جدی این مشکل را تشخیص داده و اقدامات لازم را در راستای تصحیح این اشتباه انجام دهد.

روزنامه گلوبال تایمز چین نیز نارضایتی خود را بابت نمایش این نقشه ناقص اعلام کرد و نوشت: نخستین لطمه به احساسات مردم چین در میانه راه بازی‌های المپیک توکیو از طریق مراسم افتتاحیه اتفاق افتاد، چون شبکه خبری ان بی سی از نقشه ناقص چین استفاده کرد.

دریای چین جنوبی، قلمرویی مورد مناقشه مورد ادعای چین است  اما دولت بایدن گفته که از حکم دادگاه بین المللی مربوط به ۲۰۱۶ درباره این که چین هیچ ادعایی درباره این منطقه ندارد، دفاع می‌کند.

پکن همچنین مدعی است که تایوان یکی از استان‌های جدا شده این کشور است و با هرگونه اقدام برای جدایی طلبی مقام‌ها و مردم این منطقه مخالفت می‌کند و حتی گفته که اگر لازم باشد، از زور برای بازگرداندن تایوان تحت حاکمیت چین استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.