بخشی از مشکلات استان خوزستان در روزهای گذشته کم شده است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو، با بیان اینکه مردم خوزستان همواره مدافع ایران بوده‌اند، گفت:

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان خوزستان در روزهای گذشته کم شده است، ادامه داد: امیدوارم در روزهای آینده با حضور جهانگیری، استاندار و وزیر نیرو، مشکلات این استان کاهش پیدا کند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت:  سلامت وزندگی مردم برای ما بسیار مهم است، بعد از اکسیژن و هوا آنچه مایه سلامتی و زندگی است، آب سالمِ آشامیدنی است. یکی از خدمات بسیار مهم وزارت نیرو در دولت تدبیر، تأمین آب سالم و تصفیه شده است.

روحانی با بیان اینکه در کل ایران قبل و بعد از انقلاب 144 سد ملی وجود داشت که در این دولت 57 سد ملی به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: این سدها موجب حفظ آب و خاک و در سیلاب‌ها موجب حفظ جان مردم خواهد شد.

وی گفت: در شرایط گرمای تابستان امسال نیاز شدید مردم به برق بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و باید نیروگاه ها افتتاح شود. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم 20 هزار مگاوات برق به ظرفیت نیروگاهی اضافه شد،اعلام کرد: در این دولت، سالانه دو هزار و 500 مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شده است. 

روحانی با بیان اینکه امسال به دلیل گرمای هوا و کاهش آب سدها با مشکل قطعی برق مواجه شدیم، گفت: در روزهای اخیر تلاش داریم تا برق خانگی قطع نشود اما در بخش صنعت با جیره بندی برق مواجه هستیم. امیدواریم با عبور از موج گرما در هفته های آینده از این مشکل عبور کنیم.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که به سمت تأسیس نیروگاه‌ها و امکانات تجدیدپذیر برویم که نیازی به سوخت و آب نداشته باشند و گرمای تابستان تأثیری بر تولید برق نیروگاه نداشته باشد. نیروگاه‌های تجدیدپذیر ضمن تأمین نیاز مردم به برق، سلامت محیط‌زیست را حفظ کرده و در تأمین انرژی صرفه‌جویی می‌کنند. در بسیاری از نقاط کشور، نیروگاه‌های بادی و برق‌آبی ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت‌های یازدهم و دوازدهم، پنج برابر دولت قبل در زمینه ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کرده است، اظهار داشت: نیروگاه‌های تجدیدپذیرِ افتتاح شده، 30 مگاوات ظرفیت تولید نیرو دارد که برای کشورمان در شرایط فعلی حائز اهمیت است.

این خبر در حال تکمیل است.....

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.