جواد هدایتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی با یادآوری اینکه ترانزیت سوخت از قلمرو ایران از اسفندماه سال گذشته مجددا آغاز شد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل درخواست وزارت نفت و مصوبه دولت عملا ترانزیت فرآوردههای نفتی را در سال 99 از دست دادیم.
وی تصریح کرد: زمان میبرد تا دوباره بتوانیم به آمار و ارقام قبلی ترانزیت سوخت دست یابیم.
وی درباره پایانههای مرزی پس از واگذاری مدیریت آنها به وزارت راه و شهرسازی گفت: نکتهای که وجود دارد این است وزارت راه و شهرسازی بر اساس مصوبات شورای عالی اداری کشور در سال 1375 یعنی حدود 25 سال قبل سال 94 مدیریت پایانههای مرزی را داشت.
وی افزود: آنچه که ما در پایانههای مرزی بهعنوان زیرساخت و آیینه نظام میبینیم محصول تلاش وزارت راه و شهرسازی فعلی و سازمان راهداری و حملونقل جادهای است. در پایانههای مرزی سرمایهگذاریهای گستردهای برای ایجاد زیرساخت ارائه خدمات توسط سایر دستگاهها از جمله گمرک ایجاد شده حاصل سرمایهگذاری و تلاش وزارت راه است.
مدیرکل ترانزیت و حملونقل بینالمللی سازمان راهداری اضافه کرد: در رابطه با عملکرد اتفاقا اصرار به این داریم در دوره جدید مدیریت وزارت راه و شهرسازی بنا به اقتضای کشور بیشتر در بخش پایانههای مرزی توسعه زیرساختی و سخت افزاری پرداخته ایم.
هدایتی تاکید کرد: مدیریت به شکل نرمافزاری یا به شکلی که بتوانیم جریان سیستماتیک همسو برای فعالیت در پایانهها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در دوره مدیریت جدید وزارت راه و شهرسازی بر این موضوع تاکید است. در پایانههای مرزی آسیبشناسیهای گستردهای انجام شده و توقفگاهها و گلوگاهها در حال شناسی و رفع است.
انتهای پیام/