محمدعلی حاجیزاده در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، اظهار کرد: مترو گلشهر-هشتگرد زمستان سال 98 با حضور رئیسجمهوری به بهرهبراری رسید. این پروژه مانند سایر پروژهها باید تحویل بهرهبردار یعنی مترو تهران میشد؛ یکی از الزامات بهرهبردار برای مترو هشتگرد مباحث مربوط به سیستم سیگنالینگ بود.
وی ادامه داد: در این راستا قراردادی با مبلغ حدود 121 میلیارد تومان با قرارگاه خاتم الانبیاء امضا شد. این قرارداد اولیه بود که خوشبختانه اواخر سال 99 به مرحله تست سرد و گرم رسید.
وی بیان کرد: در زمان حاضر تقریبا حدود 5 درصد نصب تجهیزات باقی مانده که با نصب آنها، تحویل موقت مترو هشتگرد انجام خواهد شد.
عضو هیئت مدیره شرکت عمران هشتگرد گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت سیستم سیگنالینگ را به طور کامل در پروژه قطار شهری هشتگرد داشته باشیم. این یک موضوع بسیار مهم در سیستم حمل و نقل ریلی است و ایمنی مسیر را به طور قابل توجهی افزایش میدهد.
حاجیزاده با اشاره به تغییر نرخ ارز و تعدیل های قیمت، گفت: قیمت تمام شده قرارداد سیگنالینگ مترو هشتگرد به همین دلیل 200 میلیارد تومان خواهد بود.
وی همچنین با بیان اینکه قرارداد سکوی ماموت نیز 53 میلیارد تومان است، افزود: تا پایان انجام کار با توجه به تعدیلهای موجود به 100 میلیارد تومان افزایش مییابد که تمام این اعتبار را شرکت عمران پرداخت کرده است.
انتهای پیام/