به گزارش پایگاه خبری خبرآنی،خلیل محبت خواه با یادآوری اینکه طول اصلی مسیر ترانزیتی تهران – قم 50 کیلومتر است که در سنوات گذشته 20 کیلومتر از این مسیر بهسازی و روسازی شده است، اظهار کرد: امسال با اقدامات و پیگیری های انجام شده اجرای بهسازی و روسازی27 کیلومتر جدید در دستور کار قرار گرفت که با مناقصه برگزار شده طی دو هفته اخیر آغاز و در زمان حاضر 4 کیلومتر از مسیر با توان اجرایی بالای پیمانکار روکش و بهسازی انجام شده است .
وی یادآور شد: 3 کیلومتر از مسیر نیاز به عملیات خاکی و انعقاد قرارداد مناقصه در محل تقاطع با پل راه آهن دارد که پیگیر انجام آن در این خصوص نیز هستیم تا مراحل کاری با کمک شرکت ساخت انجام شود. سال گذشته 50 میلیارد ریال اعتبار قیر توسط شرکت ساخت به این پروژه تخصیص داده شده که در قالب پیش پرداخت به پیمانکار پرداخت خواهد شد.
محبت خواه گفت: اهمیت این جاده ترانزیتی که از کمربند جنوبی تهران عبور می کند و به لحاظ تصادفات متعدد ترانزیتی و شاخ به شاخ از وضعیت ایمنی ترافیکی خوبی برخوردار نبوده بسیار بالاست. امیدواریم با ایجاد باند جدید حرکت در استان های تهران-قم ایمنی حرکت ترانزیتی در تهران افزایش یابد و دغدغه خاطر رانندگان حل شود. همچنین کاهش مصرف سوخت و مزایای زیست محیطی از دیگر مزایای این پروژه محسوب می شود.
محبت خواه گفت : مبلغ اولیه قرارداد این پیمان 730 میلیارد ریال است که پیش بینی ها حاکی از افزایش این رقم با توجه به اتفاقات و موارد مطروحه در مسیر تا 1200 میلیارد ریال نیز شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و حمایت شرکت ساخت بتوان یکی از مهم ترین زیرساخت های حمل و نقل پایتخت به سرانجام برسد و سال 1401 افتتاح شود.
انتهای پیام/