رهبر اپوزیسیون بلاروس لیست تحریم‌ها را به دولت بایدن داد

سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس گفت فهرست مشخصی از اهدافی در بلاروس را که او مایل به تحریم شدن آنهاست، به دولت بایدن تحویل داده و می‌خواهد ایالات متحده و جامعه بین‌المللی فشار بیشتری به نظام لوکاشنکو وارد کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، تیخانوفسکایا که برای ملاقات با مقام‌های ارشد دولتی در واشنگتن به سر می‌برد، سه‌شنبه به خبرنگاران گفت، فهرستی از شرکت‌هایی که در انحصار نظام الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلارس و وابستگانش است، تحویل داده است. در این فهرست از جمله به نام شرکت صنایع شیمیایی بلاروسکالی و همچنین شرکت‌های نفت، چوب و فولاد اشاره شده است.

این سیاستمدار اپوزیسیون بلاروس از دولت بایدن خواست تحریم‌های قوی‌تری اجرا کند. به اعتقاد او، تحریم‌های اولیه "نمادین و اخلاقی بودند و به این نظام ضربه‌ای نزدند و ما واقعا زمان را از دست دادیم."   

به گفته تیخانوفسکایا، تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا بعد از اقدام لوکاشنکو در فرود اجباری پرواز "رایان‌ایر" انجام داد، قدرتمند بودند و آمریکا هم می‌تواند به همین سیاست ادامه دهد و همچنین احتمال تحریم علیه روسیه را بررسی کند.

رهبر اپوزیسیون بلاروس گفت که قصد دارد بیشتر درباره تلاش‌های احتمالی حوزه بین‌الملل برای منزوی کردن نظام کشورش به لحاظ سیاسی و اقتصادی رایزنی کند، تا از طریق این انزوای ملموس و همچنین نمادین، لوکاشنکو را از جمله برای روسیه زهرآگین و هزینه‌بر کند.

با این حال او بعدا تاکید کرد که نمی‌خواهد خیلی درباره روسیه صحبت کند چون "جنگ ما بین شرق و غرب نیست، جنگ ما بین گذشته و آینده است."

تیخانوفسکایا افزود: نبرد ما در داخل بلاروس است و ما برای ارزش‌های مشترک، برای حقوق بشر، برای حاکمیت قانون و برای تغییرات دموکراتیک می‌جنگیم و این برای آمریکا کاملا قابل درک است. اگر روسیه هم می‌خواهد نقش سازنده‌ای برای خروج از بحران بلاروس ایفا کند، فقط کافیست دیگر از لوکاشنکو حمایت نکند. از دولت آمریکا خواستم تا برای ارسال این پیام کمک کند که اگر عوامل آنها نمی‌خواهند به مبارزه برای دموکراسی در بلاروس کمک کنند، حداقل دخالتی هم در آن نداشته باشند.  

 انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.