حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجدالاقصی/حماس هشدار داد

نظامیان اسرائیلی صبح امروز یکشنبه به مسجد الاقصی یورش برده و با شلیک گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب نمازگزاران فلسطینی کردند که طی آن شماری زخمی شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شاهدان عینی اعلام کردند، در جریان حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در الاقصی شماری زخمی شدند.

پیشتر، گروه‌های افراطی اسرائیلی خواستار افزایش یورش‌ها به مسجد الاقصی در امروز (یکشنبه) به مناسبت فرارسیدن سالروز آنچه «خراب الهیکل» نامیده می‌شود، شدند.

روز گذشته نیز صدها تن از شهرک‌نشینان اسرائیلی در راهپیمایی تحریک آمیز در شهر قدس شرکت کردند و این راهپیمایی مقدمه‌ای برای راهپیمایی اصلی است که گروه‌های افراط‌گر قرار است نهم اوت برگزار کنند.

این راهپیمایی‌های تحریک آمیز از باب العامود در مرکز قدس آغاز شد و از دیوار البراق فراتر رفت.

قبل از آغاز این راهپیمایی، نیروهای رژیم اشغالگر منطقه «باب العامود» را بستند و برای تامین امنیت راهپیمایی افراط گرایان یهودی در این مکان مستقر شدند.

هشدار حماس

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: میانجیگران (بدون اشاره به نام آنها) را نسبت به خطر اقدام تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان علیه مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی مطلع کردیم.

 در همین راستا، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد: این یورش‌های شهرک‌نشینان افراطی تحت حمایت ارتش و پلیس رژیم اشغالگر، تعدی به مقدسات ملت و امت ما قلمداد می‌شود.

وی در ادامه افزود، این رفتار تحریک‌آمیز علیه احساسات کشورهای عربی و مسلمانان است و بی‌توجهی "اسرائیل" به تمامی قطعنامه‌ها و فراخوان‌های بین‌المللی را نشان می‌دهد که این یورش‌ها را محکوم کرده‌اند.

حازم قاسم همچنین تصریح کرد: ملت فلسطین در قدس و مسجدالاقصی حامی و امانت‌دار مقدسات اسلامی و مسیحی باقی خواهند ماند.

از زمان تجاوزات اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به غزه در ماه مه، کشورهای مصر و قطر بین گروه‌های فلسطینی و رژیم اشغالگر به خاطر برقراری آتش بس نقش میانجی ایفا کردند.

تقریباً روزانه ده‌ها تن از شهرک‌نشینان اسرائیلی به مسجد الاقصی از طریق دروازه المغاربه یورش می‌برند.

پلیس رژیم صهیونیستی به رغم محکومیت مکرر اداره اوقاف اسلامی شهر قدس، از سال ۲۰۰۳ اجازه این یورش‌ها را می‌دهد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.